Mini Countryman: Už aj do zásuvky

Keďže nový Countryman stojí na koncernovej platforme UKL2, nie je žiadnym prekvapením, že jeho usporiadanie pohonu sa zhoduje s BMW 225xe Active Tourer. Vpredu je teda 1,5-litrový preplňovaný trojvalec (100 kW, 220 Nm), o zadné kolesá stará elektromotor (65 kW, 165 Nm). Spolu to vytiahnu na 165 kW a 385 Nm, spotreba paliva je podľa normy iba 2,1 l/100 km. Čisto na elektrinu prejde Cooper S E ALL4 42 kilometrov. Li-Ion akumulátor je uložený pod podlahou kufra a jeho kapacita 7,6 kWh sa z bežnej siete dobije za 3 hodiny a 15 minút. Marginálne rýchlejšou alternatívou je wallbox s výkonom 3,6 kW, ktorý ušetrí 45 minút. Nádrž na benzín má len 36 litrov.

Mini ponúka jazdné režimy ako už spomenuté BMW, teda automatický, elektrický a nabíjaco-udržiavací, ktorým si môžete ušetriť elektrinu mimo mesta na jazdu po meste. Inteligentná navigácia podporuje využívanie elektriny na tých správnych úsekoch trasy. Centrálny displej ďalej ponúka obvyklé hybridné kino. Aby ste dali celému svetu najavo, že máte hybrid, sú tu žlté špeciálne emblémy na karosérii a tiež žlté štartovanie motora v kokpite.

Slovenská cena sa začína na sume 36 950 €, oproti bežnému Countrymanu je tu však aj o čosi bohatšia výbava. V porovnaní s Cooperom SD ALL4 je hybrid o takmer 1 400 € drahší, oproti benzínovému Cooperu S ALL4 je rozdiel v cene až 4 500 € (v oboch prípadoch s automatickou prevodovkou).


GALÉRIA - 8 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ