MINI Countryman: Obecný chuligán

Všetky autá pri generačných obmenách posledných rokov narástli. Výnimkou nie je ani MINI, ktoré takisto zväčšilo svoje rozmery natoľko, že to dnešné by pôvodný originál zožralo aj s kolesami. To však značke nestačilo a tak musela rozšíriť portfólio smerom nahor a chýbať nemohlo ani SUV. A tak sa tu pozeráme na už druhú generáciu MINI Cooper Countryman, ktorá je zároveň najväčším Mini vôbec.

Pozitívny rast

Hoci hardcore fanúšikovia značky nie sú z podobných modelov nadšení, pre bežného používateľa je o to viac Countryman praktický pri každodenných úlohách. Nárast rozmerov sa prejavil primárne v tom, že teraz vie konečne dôstojne odviezť aj štyroch dospelých pasažierov. Priestorové pomery sa zlepšili hlavne vzadu, kde majú dosť slobody aj kolená a hlava cestujúcich s výškou do 185 cm. Až po dlhšej ceste môže osobám vzadu začať viac vadiť slabá opora stehien, pod ktorými sú pomerne krátke sedadlá siahajúce dlhonohým takmer iba do polovice stehna. Na batožinu potom zostáva celkom postačujúcich 450 dm3.

Interiér je koncipovaný v aktuálnom trende MINI s jeho špecifickým stvárnením, ale aj relatívne dobrou funkcionalitou. Vodič sa môže komfortne usadiť, nechýba lakťová opierka ani pár odkladacích priestorov a držiaky na nápoje. Kruhové prístroje a tlačidlá s ovládačmi v retro-štýle predstavujú príjemné rozhranie medzi vodičom a info-zábavným centrom a ostatnými systémami na palube. Hlavným ovládacím prvkom je ovládač iDrive prebraný z BMW, logike a prehľadnosti obsluhy nemám čo vyčítať. Napriek štýlovému dizajnu zvládli inžinieri MINI aj ergonomickú stránku.

Zábava s rybičkou

Okrem vnútorného priestoru má Countryman oproti ostatným MINI aj vyššiu svetlú výšku. V porovnaní s konkurenciou však nie je jeho 16 cm nijako strhujúcou hodnotou a tak by sa mal držať mimo spevnených ciest čo najmenej. Testovaný kus mal navyše iba pohon predných kolies, samozrejme správny crossover má mať aj možnosť 4x4 a MINI Countryman takúto ponuku v cenníku má. Naftový motor s výkonom 110 kW z neho robí skôr cestovateľa na dlhšie trate. S automatickou prevodovkou tvoria typicky zohraný tandem, ktorý jazdí pokiaľ možno úsporne, ale s dostatočnou výkonovou rezervou, veď na stovku to stihne za 8,8 sekundy.

Pohonné ústrojenstvo ponúka niekoľko jazdných režimov, no mení sa iba charakteristika posilňovača riadenia, reakcie na stlačenie plynového pedála a logika radenia stupňov. Hoci v športovom režime sľubuje tak ako každé iné aktuálne MINI zážitok ako pri jazde na motokáre, Countryman tu klame. Nedá sa tomu čudovať, ani s typicky tuhšie naladeným podvozkom sa motokáre žiaľ nepribližuje a kto by to čakal, ten je naivný. Veľkosť a hmotnosť auta jednoducho cítiť a hoci je riadenie presné a auto stabilné, jazdné nadšenie menších bratov nemá vyvinuté až do takej miery. Väčšia sranda je prepnúť na režim Green a starať sa o blahobyt rybičky v akvárku na displeji. Čím efektívnejšia jazda, tým má viac vody. Možno trochu smutné, že o zábavu sa stará minihra na zníženie spotreby (priemer na konci testu=6,1 l/100 km). Crossover však údajne mladá generácia ocení viac ako to, čím kedysi MINI bývalo. Pochvalu si Countryman zaslúži za to, že napriek tomu, čím je, sa čo najviac snaží byť stále MINI.


GALÉRIA - 24 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ