Mini Clubman JCW: Motokára XXL

Medzigeneračne Clubman poriadne podrástol až do nižšej strednej triedy. A prišiel aj o asymetrické riešenie bočných dverí, takže sa dozadu nastupuje celkom pohodlne. Nechali mu už len krídlové dvere kufra, na ktoré si treba zvyknúť. Za autom potrebujú totiž trochu viac miesta než klasický hatchback. A dajú sa takto efektne otvoriť na diaľku:

Ja viem, že Mini sa nekupuje pre batožinový priestor no aj tak som čakal od Clubmana viac. Podstatná časť objemu je trvalo skrytá pod podlahou a nebyť možnosti zmeniť sklon operadla do absurdne kolmej polohy, tak sem len s námahou zmestím kočík. Inak sa vzadu sedí celkom dobre a vpredu... Bahním si a krochkám v skvelých športových sedadlách, za túto športovú pozíciu dávam jednotku aj s veľkou hviezdičkou.

Showman

Mini má špecifické rozloženie prístrojov a celkovo originálne poňatý kokpit. Našťastie už opustilo niektoré experimenty s obsluhou (minimalistický ovládač info-zábavného systému či otváranie okien na stredovom paneli) a tiež pochopilo, že pri cenách od 20 000 € vyššie (toto auto 49 247 €) je na mieste aj použitie kvalitných mäkčených plastov. Hravosť však zostáva na divokých farbách centrálneho displeja či jeho lemovaní z LED, ktoré by sa uživilo aj na diskotéke. Efekty korunujú podsvietené obklady.

Dvojlitrový štvorvalec prenikavo bručí, jeho sýty zvuk však pri jazde nie je prehnane agresívny. Ak ho chcete pridusiť (aurálne aj výkonovo), stačí jemný pohyb doprava. Na prstenci pri voliacej páke sa prepínajú jazdné režimy. V tom zelenom sa celkom príjemne cestuje na dlhšie vzdialenosti, popri tom sa teším, ako hodnota priemernej spotreby klesá k 11 l/100 km a mne ostane viac benzínu na radostnejšie úseky.

Cez stredovú polohu sa preklopím do športovej, ešte vychýliť voliacu páku k sebe a nahmatať radenie na volante. Nastavenie 8-stupňového automatu je dobré aj na rýchlejšiu jazdu, hoci v manuálnom režime by mohol radiť ešte agresívnejšie. Má však plus za to, že smerom hore nerobí prácu za vodiča. Chcel si to sám, tak „kvaltuj“.

Sportsman

Do všetkých strán roztiahnutý podvozok má aj svoje výhody. Clubman veľmi dobre sedí na ceste a nerozhodí ho len tak voľačo. Tvrdý a komunikatívny podvozok je v Bratislave ako za trest, na väčších jamách sa až zľaknem. No stačí vytiahnuť päty na prvý kopec (áno, Pezinská baba) a hneď mu odpúšťam.

Riadeniu nechýba spontánnosť a precíznosť, len keď skĺzne do vyjazdených koľají, tak vie byť nepríjemné. Prenos síl pohonu do riadenia toto auto nepozná, lebo na dverách je nápis All4. Teda prebytočný výkon odvedie spredu dozadu a trakcia nemá chybu. No aj tak vnímam pohyby auta na ceste akosi rozmazane, lebo sériové obutie Bridgestone je už také. Prezuť ho na niečo kvalitnejšie a možno by som aj uvažoval nad tým, ako by sa dalo z motora vydolovať ešte viac kilowattov ako sériových 170. Pritom to nie je málo, aj keď na pomery hot-hatchov...

Záleží to od uhla pohľadu. Ortodoxne športovému jazdcovi sa Clubman JCW môže zdať málo. Nuž ale tento motor môžete mať aj v klasickom malom hatchbacku či v kabriolete... Áno, v Clubmane je to vlastne tak trochu póza, ale keď zoberiem do úvahy ten rodinný element, tak nemám problém ju akceptovať.


GALÉRIA - 42 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ