Mercedes-Benz: Zbohom DTM, vitaj formula E

Toto vyhlásenie prichádza len pár týždňov potom, ako niektoré médiá začali špekulovať nad budúcnosťou značky v F1. Tá sa zdá byť dlhodobo istá, čo Mercerdes potvrdil dlhodobou zmluvou s hlavným sponzorom Petronas. Šport je dnes predovšetkým marketingový nástroj a tak ide vstup do formule E ruka v ruke s plánovanou masovou výrobou elektrických Mercedesov pod subznačkou EQ. Prevádzku tímu by mal zabezpečovať partner HWA, ktorý v súčasnosti obsluhuje všetkých šesť Mercedesov v DTM. Autosport spomína tiež partnerstvo s tímom Venturi, s ktorým by HWA mohlo zbierať skúsenosti už od sezóny 2018/2019.

O vstupe Mercedesu do formule E sa tiež špekuluje už dlhšie, realitou sa tento krok stane v roku 2019. Formula E sa jazdí ako tzv. zimný seriál, čiže sezóna sa začína na jeseň a končí sa v lete nasledujúceho roka. Aktuálne sa jazdí s jednotnými šasi Spark a akumulátormi od Williamsu, motor si môže každý tím skonštruovať sám. Súčasťou pretekov je momentálne aj výmena áut, čo však už o dva roky nebude platiť, pretože nové akumulátory od McLarenu v novom šasi Spark musia vysačiť na celé preteky.Na Mercedes čaká vo formuli E Audi, BMW, Jaguar, DS, Mahindra a Renault (hovorí sa o výmene za Nissan), zastúpené sú tu tiež značky Nio či Farraday Future, ktoré chystajú výrobu elektromobilov. Dlhdobo sa špekuluje o vstupe Ferrari a môj tajný tip je Volvo resp. Polestar.

Pre DTM je odchod Mercedesu veľkou ranou, pretože trojcípa hviezda bola v starej aj novej ére stabilným pilierom poľa. Z doterajších 26 sezón (vrátane ITC) vyťažil Mercedes 10 jazdeckých, 13 tímových a 6 výrobcovských titulov. DTM však vždy bolo politickým súbojom zainteresovaných automobiliek, čo sa prejavovalo aj na trati. V ostatných sezónach sa pokúšalo o internacionalizáciku vytvorením spoločných pravidiel Class One s japonským seriálom SuperGT a zámerom vytvoriť americký šampionát. Úplné zjednotenie však doteraz nenastalo (Japonci používajú v zmysle dohody dvojlitrové turbomotory, v Nemecku prežijú osemvalce do konca roka 2018) a týmto krokom je budúcnosť ešte komplikovanejšia. DTM má síce na najbližšie roky deklarovanú podporu od BMW a počíta sa aj s Audi, ale aká bude realita na štarte v roku 2019, to si netrúfam odhadhúť.


GALÉRIA - 3 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ