Mercedes-Benz: Trieda X oficiálne

Na prvý pohľad je jasné, že Mercedes-Benz sa nepustil jednoduchou cestou výmeny masky a znaku na nej a na volante. Sériová podoba nie je ďaleko od posledného konceptu s prednou časťou pripomínajúcou GLS. Trieda X meria 5 340 mm na dĺžku, 1 920 mm na šírku a je vysoká 1 819 mm, predstavila sa iba verzia double cab s päťmiestnou kabínou. Pri pohľade zboku však príbuznosť s Nissanom Navara nezakryje, podobná je aj spodná línia okien zadných dverí.

Na dobrom základe

Za kabínou sa nachádza ložná plocha dlhá 1 587 mm a široká 1 560 mm, navrhnutá je tak, aby sa Euro paleta vošla aj medzi blatníky. Pick-up značky Mercedes-Benz na korbe odvezie 1 042 kg nákladu, čo môže byť napríklad 17 plných 50-litrových sudov piva. Plocha sa dá osvetliť pomocou LED v treťom brzdovom svetle. Čo sa nezmestí na auto, môže majiteľ ťahať na prívese. Trieda X utiahne až 3,5 tony, poradí si napríklad s prívesom s troma koňmi, ale aj s osem metrovou jachtou. Zadné dvere výklopné o 90° sa dajú voliteľne nahradiť verziou bez zadného nárazníka, kde sa vyklápajú o 180°.

V interiéri nezostalo s Navarou takmer nič spoločné, z prístrojov a ovládačov je úplne jasné, že ide o Mercedes-Benz. Na výber je množstvo materiálov, dekorácií a príslušenstva pre viac individualizácie a prispôsobeniu konkrétnym potrebám. Nechýbajú prvky ako elektricky nastaviteľné sedadlá alebo infozábavný systém Comand Online. Pre uľahčenie parkovania obrovského auta bude k dispozícii 360° kamerový systém, z pokročilých bezpečnostných systémov sa bude dodávať asistent pre stráženie jazdného pruhu, čítanie značiek a núdzové autonómne brzdenie.

O rok príde aj V6

Predaj sa spustí s dvoma motormi, naftový 2,3 litrový štvorvalec príde ako X 220 d s jedným turbodúchadlom (120 kW) a ako X 250 d s dvojitým preplňovaním (140 kW). Slabší dostane 6-stupňový manuál a pohon zadných kolies, k obom bude voliteľný pohon všetkých kolies 4Matic, silnejšiemu aj 7-stupňový automat. Obe z týchto opcií budú štandardom pre šesťvalec s výkonom 190 kW a krútiacim momentom 550 Nm, ktorý príde v polovici roka 2018, kedy pribudne aj permanentný pohon všetkých kolies.

Pre Európu bude stáť trieda X štandardne na komfortnom podvozku so svetlou výškou 202 mm, ktorý sa dá za príplatok zvýšiť o 20 mm. Platformou auta je, ako sa na off-road patrí, rebrinový rám, predné aj zadné kolesá majú nezávislé zavesenie. Auto sa dokáže brodiť cez 600 mm vody, predný nájazdový uhol je 28,8°, zadný 23,8°. So zvýšenou svetlou výškou bude v teréne ešte o niečo schopnejší, pomôcť si môže aj uzávierkou zadného diferenciálu.


GALÉRIA - 19 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ