Mercedes-Benz: Star Experience Roadshow 2017

Už som to niekoľkokrát spomenul – zážitok ti nikto nikdy nezoberie. Aj relatívne „konzervatívna“ automobilka to pochopila a pre pozvaných hostí (a pár novinárov) pripravila naozaj excelentnú Star Experience Roadshow 2017 (show prechádza niekoľkými európskymi krajinami) usporiadanú na Slovakia ringu.

Štyri stanoviská

Aj keď sa to volá šou, išlo najmä o dynamickú prezentáciu moderných technologických prvkov. Jednoducho, aby si na ne mohol zúčastnený človek poriadne siahnuť. Prvým stanoviskom bol vyhýbací manéver s panickým brzdením. Nenáročný úkon vyžadujúci bleskové reakcie a dostatok tlaku v pravej nohe. S veľkým „V“ však išlo o vcelku pôsobivé vrtenie zadkom.

Druhým, a azda najviac omamným, bolo AMG Agility Course. Čo ti poviem, AMG naozaj vie baviť (ale len vtedy, ak pred tebou nejazdí „prďola“ za volantom). Nový Mercedes-AMG E63 je viac ako slušná smršť zvládajúca viac, ako si vie bežný vodič čo i len pomyslieť. Ale nedostal ma. Chcel som si vyskúšať najmenší model z produkcie, A45, ale nahradilo ho GLA 45. Normálne neinklinujem k SUV a crossoverom, ale s „malým“ a poriadne prifúknutým krpcom som sa zabával.

Tretím v poradí bola nuda, aspoň za mňa. Skúšanie hybridných pohonov ma veľmi neoslovilo, aj keď logické opodstatnenie majú. Navyše, ak má nieto rád techniku, v podaní automobilky Mercedes-Benz sú dosť dotiahnuté. Ponúkajú až štyri jazdné režimy vrátane nabíjania počas jazdy – veľmi rozumná funkcia.

Avšak, z posledného kúsku som bol dosť udivený, aj keď nie prekvapený – automobilku už dlhodobejšie považujem za špičku v oblasti aktívnych bezpečnostných prvkov. Usadol som do novučičkej triedy S, nie za volant ale dozadu. Za volantom sedel „vystresovaný“ nemecký inštruktor. Dôvod je nestability bol jednoduchý – ukázať stabilitu bezpečnostných prvkov v aute. Nepozorné šoférovanie, zrazu sprava vyletí auto. Ale „eSko“ zastavilo. Podobne aj pred prekážkou, pred vybiehajúci chodcami alebo samé zaparkovalo (na niekoľko krát, čo nevedia mnohé autá). Všetko bez stresu, pekne plynulo a bezpečne.

Bol to príjemný poldeň. Je dobré, keď si človek môže vyskúšať krízový stav auta – v bežnej premávke by som z mnohých vecí nerád skúšal takmer čokoľvek. Ale aj divíziu AMG, ktoré je pre mňa stále nedostihnuteľná, avšak nie nezaujímavá.


GALÉRIA - 23 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ