Mercedes-Benz SL: Kráľovský zraz

Sú zrazy, na ktorých si „chlapci“ merajú, kto má väčší, samozrejme, výkon vo svojej mašine. Šprinty, slalomy a podobné disciplíny sú hlavný pútačom. Sú však ale aj zrazy, ktoré sú mierumilovne pokojné. Jednoducho sa zíde väčšia hŕstka ľudí, pokojne zaparkujú svoje autá a rozprávajú sa ako jedna veľká rodina. Presne taký bol 34. zraz rakúskeho SL-Club-u, kde sa na hradnom parkovisku vedľa seba poskladala hádam trojstovka modelov SL, ale aj iných „odvodenín“ ako SLK, SLC, SLS a podobne. Veru, bolo sa na čo pozerať. S niekoľkými chuťovkami sa chcem s vami podeliť...

Mercedes-Benz 300 SL (W198)

Model, ktorý sa veľmi ťažko opisuje. Ten treba naozaj zažiť na vlastnej koži alebo minimálne očiach. Majstrovská ukážka remeselnej aj technickej zručnosti pretavená (hlavne) do kupé s nezameniteľnými krídlovými dverami (gullwing). Kupé sa vyrábalo v rokoch 1955 – 1957, roadster 1957 – 1963. Pod prednou kapotou bol radový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva (motor technicky vychádzal z motora DB 601 V12, ktorý poháňal stíhačku Messerschmitt Bf 109E). Keď som ho počul naživo, bolo to ako pradenie mačky. Krásne hladká práca piestov, žiadne cvakanie ani kovové zvuky. Nádhera! Celé auto je úžasné.

Mercedes-Benz 190 SL (W121)

Pochádza z rovnakého obdobia ako 300 SL, 190 SL je defacto to isté auto, akurát so štvorvalcovým motorom. Taktiež ide o vôbec prvú generáciu modelov s označením SL. Dovedna sa 190 SL vyrobilo 25 881 kusov.

Mercedes-Benz SL (W113)

Alias Pagoda. Druhá generácia sa vyrábala v rokoch 1963 – 1971. Elegantný kúsok a aj veľmi populárny kúsok s radovými šesťvalcami pod prednou kapotou.  

Mercedes-Benz SL (R107)

Tretia generácia sa vyrábala v rokoch 1972 až 1989. Iba základný model 280 SL sa dodával s radovým šesťvalcom, ostatné varianty už mali rôzne veľký vidlicový osemvalec. Vrcholom ponuky bol 560 SL (1986 – 1989).

Mercedes-Benz SLC (C107)

O generácii SLC produkovanej v rokoch 1971 – 1981 som ani netušil. Akosi som registroval len klasické SL. SLC je v podstate kupé, derivát SL triedy tretej generácie s predĺženým rázvorom. Celkovo sa ho vyrobilo 62 888 kusov s rôzne veľkými motormi. Z tohto počtu pripadá na veľký osemvalec 450 SLC len 1 636 kusov, na 500 SLC len 1 133 kusov! Keď som ho videl naživo, normálne som sa „zaľúbil“. Na rozdiel od SL má výrazne uhladenejšie a vyrovnanejšie proporcie. Akýsi „atlét“ vtedajšej doby. Asi ho chcem ...

Ak chcete vidieť ešte viac, hoďte očkom do galérie.


GALÉRIA - 55 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ