Mercedes-Benz S: Ďalšia úroveň autonómie

Lepšie kamery a radary nie sú jediným prvkom, ktorý urobí z Mercedesu najautonómnejšie auto súčasnosti. Trieda S bude využívať aj informácie z navigácie a máp. Na základe nich dokáže predvídať situácie a vopred sa na ne pripraviť.

Automatická rýchlosť

Nový tempomat Active Distance Assist Distronic si rýchlosť upravuje podľa mapy. To znamená, že s predstihom spomaľuje pred ostrejšími zákrutami, križovatkami, kruhovými objazdmi či mýtnicami. A po prejazde sa automaticky vráti na pôvodnú hodnotu.

Auto tiež automaticky spomaľuje pred výjazdom z diaľnice (ak je v pravom pruhu) či plánovanou odbočkou, ak mu vodič zadal cieľ do navigačného systému. Spomaľovanie ovplyvňuje aj voľba jazdného režimu, takže v polohe Sport auto samočinne vyberie zákrutu ostrejšie ako v Comfort či Eco. Adaptívny tempomat spolu so sledovaním jazdného pruhu fungujú do 210 km/h.

Zmena pruhu

Active Lane Change Assist má na starosti zmenu jazdného pruhu v rýchlostiach od 80 do 180 km/h. Stačí len zapnúť smerovku a ak auto podľa navigácie identifikuje, že je na viacprúdovej ceste, začne počas 10 sekúnd vyhodnocovať, či je taký manéver s kostolným poriadkom. Auto následne podporí vodiča pri zmene pruhu.

A čo ešte?

Navigáciu využíva aj čítanie dopravných značiek, ktoré posiela údaje tempomatu, ktorý sa podľa nich pripravuje na jednotlivé situácie. Alebo sa prispôsobuje načítaným limitom. Pri jazde v kolóne dokáže auto postáť aj 30 sekúnd, kým by ho bolo potrebné prebrať k životu manuálne.

Systém Active Emergency Stop Assist reaguje, keď vodič prestane šoférovať. Auto po vyhodnotení situácie začne spomaľovať vo svojom pruhu a pod 60 km/h aj výstražne bliká. Po zastavení sa vytočí tiesňová linka a odomknuté auto čaká na záchranárov.

Pri hroziacej kolízii auto buď samé brzdí, alebo pomôže vodičovi s vyhýbacím manévrom zásahom do riadenia. Systém sledovania jazdného pruhu vyhodnocuje potenciál nebezpečenstva z okolitej premávky a podľa toho sa snaží auto vrátiť do pruhu.

Nechýba ani parkovanie na diaľku ovládané cez mobilnú aplikáciu. Vodič môže zvonka auto posunúť až o 15 metrov a trieda S vie tiež na požiadanie sklopiť zrkadlá počas manévru.

Poslednou novinkou je Car-to-X komunikácia, kedy Mercedes automaticky poskytuje informácie o dopravnej situácii (len v prípade nebezpečenstva) aj ostatným účastníkom premávky, ktorí dokážu spracovať takúto informáciu. A, samozrejme, auto takéto informácie aj prijíma a cez navigáciu ich sprostredkuje vodičovi.

Všetky systémy sa ovládajú z volantu a vodič má na displeji (aj projekčnom na čelnom skle) neustále informácie o tom, ktoré má aktivované a ktoré práve zasahujú.


GALÉRIA - 2 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ