Mercedes-Benz: „S“ ako samostatne

Nedávno som mal možnosť sa zviesť v úplne novej triede S. Skúšobný vodič mi ukázal, čo všetko „monument“ na štyroch kolesách dokáže. Nebolo toho málo, dokonca aj vedelo precízne a presne zaparkovať. Lenže nové „eSko“ dokáže ďaleko viac.

               Jedno špeciálne skúšobné otestuje v rámci projektu Intelligent World Drive automatizované jazdné funkcie na piatich kontinentoch sveta. Zo septembrovej medzinárodnej výstavy automobilov (IAA) vo Frankfurte na prvý, nemecký úsek cesty vozidlo odštartoval Dr. Dieter Zetsche, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars. Po Nemecku nasledujú októbrové automatizované jazdy skúšobného vozidla v Číne, počas novembra a decembra v Austrálii a Južnej Afrike. Do cieľa na veľtrh spotrebnej elektroniky (CES) v americkom Las Vegas dorazí v januári 2018.

Cieľom projektu je zozbierať skúsenosti z reálneho dopravného diania po celom svete, čo umožní prispôsobiť budúce automatizované a autonómne jazdné funkcie zvykom používateľov a dopravným špecifikám v konkrétnej krajine. „Záznam, spracovanie a interpretácia mimoriadne komplexných dopravných situácií je kľúčom k bezpečnému automatizovanému a autonómnemu jazdeniu. V hustej mestskej premávke je táto úloha mimoriadne náročná. Preto naše automatizované jazdné funkcie cielene testujeme v takých jazdných situáciách, ktoré sú súčasťou bežného života vo veľkých metropolách,“ vysvetlil Ola Källenius, člen predstavenstva spoločnosti Daimler, zodpovedný za koncernový výskum a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars a pripomenul ešte: „Týmto spôsobom sa zvyšuje nielen inteligencia, ale aj bezpečnosť našich vozidiel.“

„Štátne hranice nesmú zastaviť pokrok. Legislatíva musí udržiavať tempo s technickým vývojom, inak sa dôležité inovácie v oblasti automatizovaného a autonómneho jazdenia nikdy nedostanú na cestu,“ doplnila Renata Jungo Brüngger, členka predstavenstva spoločnosti Daimler, zodpovedná za integritu a právo, pričom podčiarkla: „Právna istota je podmienkou prijatia autonómneho jazdenia v spoločnosti. Preto potrebujeme plynulú a pokrokovú medzinárodnú harmonizáciu právneho rámca.“

Podstatnú úlohu na ceste k automatizovanej a autonómnej mobilite zohráva svetlo. S ohľadom na to je súčasťou projektu Intelligent World Drive aj testovanie prototypu svetlometu s inovatívnou technológiou DIGITAL LIGHT. Svetlomet vybavený čipmi s viac ako miliónom mikrozrkadiel má vysoké rozlíšenie a vytvára  stále diaľkové svetlo, ktoré neoslepuje iných účastníkov cestnej premávky, pričom dokáže komunikovať s okolím premietaním svetelných stôp na cestu.


GALÉRIA - 16 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ