Mercedes-Benz: Keď sa povie ekologický naftový motor

S uvedením novej triedy A hodil na trh Mercedes-Benz aj nové dieselové motory, ktoré majú v podmienkach postupu merania emisií pri skutočnej jazde (RDE) pri jazdnom výkone niekoľko tisíc kilometrov priemernú hodnotu emisií dusíka (NOx) v rozsahu od 40 do 60 miligramov na kilometer. Tieto hodnoty sa nachádzajú výrazne pod aktuálnou hraničnou hodnotou RDE 168 miligramov na kilometer. Umožňuje to inovatívny balík zložený z motora a dodatočnej úpravy spalín.

Po uvedení novej generácie dieselových motorov v rámci triedy E (štvorvalcový motor OM 654) a triedy S (šesťvalcový motor OM 656) štartuje od mája v novom modeli A 180 d štvorvalcový motor OM 608 (kombinovaná spotreba paliva 4,5 – 4,1 l/100 km, kombinované emisie CO2 118 – 108 g/km). Rovnako ako v prípade motorov OM 654 a OM 656 sa aj pri tomto agregáte o emisie dusíka, ktoré sa v rámci nového postupu merania RDE v priemere nachádzajú výrazne pod aktuálnymi hraničnými hodnotami, starajú kompaktný systém na dodatočnú úpravu spalín umiestnený v blízkosti motora ako aj viaccestné spätné vedenie spalín (AGR) s vysokotlakovým a nízkotlakovým AGR. Prvýkrát sa v tomto konštrukčnom rade používa aj katalyzátor SCR s dávkovaním prísady AdBlue.

Automobilka technológiu ponúka vo všetkých aktuálnych triedach. V najbližších mesiacoch prídu na trh mnohé ďalšie modely, ktoré sú certifikované podľa normy Euro 6d-TEMP. Od septembra 2018 by malo prejsť na normu Euro 6d-TEMP (1. stupeň RDE) už viac ako 30 aktuálne dostupných modelov a viac ako 200 variantov.

Skúšobňa TÜV Hessensko v kombinovanom cykle pri aktuálnych podmienkach RDE namerala pre novú Triedu C (kombi) s novým štvorvalcovým motorom OM 654 s objemom 1,6 litra hodnoty dusíka nižšie ako 10 miligramov – pri studenom štarte aj bez neho. Pri novom sedane Triedy C s rovnakou motorizáciou by mohli hodnoty RDE vždy dosiahnuť cca 10 miligramov. Podstatne väčšiu výpovednú hodnotu ako jednotlivé merania majú vo všeobecnosti priemerné hodnoty jazdného výkonu niekoľko tisíc kilometrov za rôznych podmienok. Dieselové motory novej generácie (OM 654, OM 656 a OM 608) pri jazdách RDE už dnes dosahujú priemerné hodnoty emisií NOx približne 40 až 60 miligramov na kilometer – najmä pri jazdách v meste. Emisie NOx sa tak nachádzajú výrazne pod aktuálnou hraničnou hodnotou RDE 168 miligramov na kilometer a prekonávajú dokonca laboratórnu hraničnú hodnotu 80 miligramov. Organizácie, ako napr. Dekra, TÜV alebo odborné časopisy potvrdili pri testoch na vozovke veľmi dobré výsledky hodnôt.


  • mercedes-benz,

GALÉRIA - 3 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ