Mercedes-Benz GLE: Bez pohybu karosérie...

Načo chodiť dlho okolo horúcej kaše alebo prázdnych kecov. Najhorúcejšia pikoška sa volá E-Aktívne ovládanie pohubu karosérie využívajúce 48 V sieť kombinované so vzduchovým pružením Airmatic. Ako jediný systém na trhu dokáže regulovať silu pruženia a silu tlmenia na každom kolese samostatne. Pôsobí proti nakláňaniu karosérie nielen v pozdĺžnom, ale aj v priečnom smere a proti vertikálnemu pohybu karosérie. Spolupracuje aj so skenovaním povrchu vozovky (Road Surface Scan), takže systém ako keby dopredu vedel čo bude a vedel sa na nerovnosti pripraviť.

Znie to naozaj perfektne, len ako potom vodič za volantom bude vnímať jazdu a limity auta? Zvedavý som veľmi na realitu...hlavne slovenskú.

Úplne novou funkciou je režim vyslobodzovania schopný opakovaným zvýšením a znížením svetlej výšky vozidlo (napr. pri zapadnutí v piesočnej dune) rozhojdať, zmeniť tak tlak kolies na podklad a zlepšiť trakciu, čím vozidlo vyslobodí.

Medzi viacerými inováciami je tiež aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach, ktorý okrem iného preventívne upraví rýchlosť vozidla už skôr ako uvidí koniec stojacej kolóny samotný vodič. Funkcia odbočovania aktívneho asistenta brzdenia je schopná pri rýchlostiach typických pre odbočovanie, vozidlo zastaviť v prípade hroziacej kolízie s protiidúcimi vozidlami. Ponuka prvýkrát zhrnuje aj pohon 4Matic plne variabilný pre všetky kolesá (Torque on Demand), ktorý podľa zvoleného jazdného programu reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou v rozsahu od 0 do 100 %. Bezpečnosť jazdy v noci zvyšujú diaľkové svetlá s ultra dosvitom svetlometov Multibeam Led vytvárajúce maximálnu zákonom povolenú intenzitu svetla, ktorej jas poklesne pod referenčnú hodnotu 1 lux až vo vzdialenosti viac ako 650 metrov.

Pri uvedení začiatkom roka 2019 dostane GLE kompletne novú paletu motorov. Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC ako prvý benzínový model bude mať radový šesťvalcový motor (a 48 V sústavu) s výkonom 270 kW a 500 Nm (krátkodobo ďalších 16 kW a 250 Nm vďaka technológii EQ Boost). Následne prídu ďalšie motory, medzi nimi naftový a neskôr aj plug-in hybridný pohon.

Interiérová topka

Ešte priestrannejší a komfortnejší je samotný interiér, v ktorom je na želanie k dispozícii tretí rad sedadiel. Osobitný komfort ponúka výnimočný, plne elektricky nastaviteľný a ovládateľný (vrátane sklápania), druhý rad sedadiel. Novinkou je aj kinematika predných sedadiel Energizing, dostupná v kombinácii s plne elektrickým nastavením sedadla - pomáha priaznivo meniť polohu pri sedení počas jazdy.

GLE zároveň využíva najnovšiu generáciu multimediálneho systému MBUX, vrátane interiérového asistenta, ktorý dokáže (kamerou v stropnej ovládacej jednotke) rozpoznať pohyby ruky a ramena a podporovať obslužné zámery. Systém infotainmentu novinky má sériovo dve veľké obrazovky s uhlopriečkou 12,3 palca (31,2 cm), ktoré sú na dosiahnutie suverénneho širokouhlého vzhľadu usporiadané vedľa seba. Hlasové ovládanie MBUX s prirodzeným porozumením reči sa aktivuje kľúčovým slovným spojením „Hey Mercedes“.


GALÉRIA - 8 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ