Mercedes-Benz GLC Coupé: Dosť bolo výstrelkov

Nemusí sa nám to páčiť, ale sú tu a majú svoj názor. Zákazníci. Pretože nimi dokážu automobilky ospravedlniť akýkoľvek produkt. Nadávajme teda sami na seba a nie na nejakých neznámych, ktorí sa skrývajú po kanceláriách napríklad v Stuttgarte. A aj oni si len robia svoju prácu, ktorej výsledkom môže byť celkom vydarené auto – nové GLC Coupé od Mercedesu.

Tí, ktorí sú principiálne proti tejto kategórii vozidiel, sa (aspoň predpokladám) po tento riadok ani nedostali. A vy ostatní isto čakáte na to, čo si moje kritické oči, uši a ruky v GLC doslova vychutnali. Musím však len bezradne pokrčiť plecami, pretože na vývoji verzie Coupé, si Mercedes dal záležať hádam ešte viac, než na štandardnom GLC. Zákazník má na výber tri podvozky: športový s oceľovými pružinami a pevne nastavenými tlmičmi, Dynamic Body Control s adaptívnymi tlmičmi a Air Body Control, čiže odpruženie viackomorovými vzduchovými vakmi. Špecialitou Coupé je tiež priamejšie riadenie s prevodovými pomerom 15 : 1 (bežne 16 : 1).

Suverénny prejav

Prejdime však od teórie k praxi: podobne agilné SUV len tak na trhu nenájdete. Mercedes sa dychtivo naťahuje za každou zákrutou a s radosťou vykrojí akýkoľvek oblúk. Základný podvozok nechal Mercedes doma, ostatné dva však dostali zabrať v alpských serpentínach talianskeho údolia Aosta. Adaptívny som mal vo verzii 300 a bola to veľmi chrumkavá kombinácia. Živý štvorvalec s trochu umelo pôsobiacim zvukom zo športového výfuku, nemá problém oprieť sa do výjazdu a potiahnuť 1,8-tonové auto dopredu. Nastavenie pohonu všetkých kolies drifty veľmi nepodporuje, páčili sa mi však reakcie deväťstupňovej prevodovky na povely páčok pod volantom. Táto verzia pevne sedí na ceste a aj s veľkými kolesami ponúka celkom dobrý komfort.

Na viac pohodlia odporúčam vzduchový podvozok, ktorý som skúšal v kombinácii s verziou 250d. Naftový štvorvalec bude zrejme populárnou voľbou, je to však skôr na pohodlné diaľničné presuny, než na razantné vymetanie horských ciest. Tento podvozok má podstatne širšie rozpätie medzi komfortnou a športovou polohou. V tej prvej, pritom dovolí aj jemné bočné náklony, ktoré sú pri vyššej stavbe karosérie citeľnejšie. Prepnutím do režimu Sport, obetujete štipku pohodlia a dostanete pokojnejšie a precíznejšie auto.

Celkovo bude pre GLC Coupé k dispozícii osem motorov od základného naftového 200d (100 kW; ako jediný s pohonom zadných kolies) cez štvorvalce 220d (nafta, 125 kW), 250d (nafta, 150 kW), 250 (benzín, 155 kW), 300 (benzín, 180 kW), 350e (dobíjací benzínový hybrid, 235 kW), až po šesťvalce 350d (nafta, 190 kW) a AMG 43 (benzín, 270 kW). Počas prvých jázd som si všimol, že na jazdných vlastnostiach sa nenápadne prejavuje aj rozloženie hmotnosti. V 250d bol predok zaťažený lepšie ako v 300, v 350d sa mi zdal už príliš ťažký. Čo z toho vyplýva? Že najlepšou voľbou z pohľadu jazdenia bude AMG 43, ktorý určite dostane aj veľmi pekný zvuk. Škoda, že do Turína Mercedes nepriniesol ani jeden exemplár.

Luxusný priestor

Interiér je spracovaný v súčasnom štýle Mercedesu, s dominantným centrálnym displejom v štýle tabletu, od ktorého sa plynule zvažuje stredová konzola. Pred pravým kolenom vodiča je šikovný panel jazdných asistentov, takže o to menej som musel bojovať s ovládaním palubného počítača na volante. Hoci stredový displej zvádza k dotykom, všetko sa obsluhuje cez kombinovaný ovládač s dotykovou plochou na stredovom tuneli a pridružené tlačidlá. Zvyknete si a funguje to celkom dobre. Kokpity testovacích vozidiel boli spracované v rôznych štýloch, vždy však pôsobili veľmi solídne. Dobrý dojem zanechali aj sedadlá, orientované skôr na komfort, no s veľmi dobrým držaním tela.

Dobre sa mi sedelo aj vzadu. Pozícia je pohodlná a dostatok miesta mali nohy, kolená i hlava. Operadlo je delené v pomere 40 : 20 : 40 a sklopíte ho aj tlačidlom priamo z kufra. Pod roletku sa zmestí 491 litrov (vrátane priestoru pod podlahou, kde má hybrid akumulátor). Po sklopení operadiel do roviny s podlahou (nie však so zadným nárazníkom, tu je drobný schodík), dostanete 1 400 litrov. Takže vcelku praktické, výborne jazdí a vďaka najlepšie zvládnutým proporciám, je to podľa mňa aj najkrajšie SUV kupé na trhu.


GALÉRIA - 31 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ