Mercedes-Benz E400 Cabriolet: Blahobyt

Dobre, priznávam, že v tomto prípade môžem byť trocha emočne zaujatý. Ale čo by ste boli vy vo veku nedožitých 22 rokov, ak by ste dostali na test legendárny kabriolet triedy E, ešte o kúsok vylepšenú verziu takmer dokonalého automobilu? Položím to asi takto: Boli by ste jednoducho radi, že ovládanie jeho automatickej prevodovky už ste zmákli pred pár mesiacmi pri testovaní Mercedesu-AMG GLC 63 S Edition One. Len s jednou marginálnou pokutou a žiadnymi poškodeniami na vozidle. 

 

No dobre, millenialské žvásty necháme ne chvíľku len tak kvasiť, ale nejako som vás zaujať musel. Skrátka, stojím pri showroome Mercedesu na Zlatých Pieskoch, vonku je nádherne a príjemný personál v oblekoch mi práve odovzdal kľúčiky od tohoto Mercedesu-Benz E400 Cabriolet v limitovanej edícii 25th Anniversary Edition. Treba povedať, že pocta dvadsiatim piatim rokom existencie kabrioletu modelu E sa už na prvý pohľad javí ako dostatočne dôstojná. Nezabudnuteľný rubínový lak, interiér v rovnako neortodoxnej červeno-béžovej koži. To všetko poháňa trojlitrový prepĺňaný šesťvalec, ktorý si však dnes už neobjednáte. Večná škoda, no netreba smútiť, podľa najlepších zvykov Mercedesu bol nahradený silnejšou jednotkou.

Sprvu sa venujem interiéru, ktorého koža je v určite lepšom stave, ako tá na mojich rukách; zároveň ako zasvätený motoristický novinár automaticky testujem, či funguje mechanizmus sťahovania dokonale zladanej, rubínovej plátenej strechy. A keď už je strecha dolu, bolo by hriechom nepodeliť sa o tento zážitok ešte s niekým ďalším, čo nebude vďaka štyrom plnohodnotným miestam na sedenie najmenší problém. 

Stláčate teda tlačidlo zapaľovania a spod kapoty sa ozve... nič. A to je dobre, pretože presne to od auta, ako je toto, očakávate.

Čokoľvek sa v tomto aute nachádza, je totiž takmer dokonale odladené. Ovládače klimatizácie sú jednoducho umením. Vidíte tie tlačidlá v interiéri? Prísahal by som, že na nastavení ich odporu sú zamestnaní minimálne dvaja zamestnanci, ktorí sa musia volať Hans alebo Uwe. A určite sa hádajú, koľko newtonmetrov protitlaku je pre tlačidlo sťahovania strechy najvhodnejších. Pri miske Erdbeeresuppe. Musí to tak byť.

Ergonómia veľkorysého displeja ovládaného cez dotykový ovladač na stredovom tuneli je taktiež vypimpená do nepríčetna. Jednoducho - povedzte mi funkciu, akú by ste od automobilu chceli a Mercedes vám ju do auta pribalí. Masážne sedadlá s pamäťou polohy? Ale prosím vás, samozrejme. Môžete si ich vyhrievať a zaároveň odvetrávať, pričom si na zátylok fúkate teplý vzduch pomocou niečoho, čo si hovorí AirScarf? Že sa pýtate. Head-up displej, adaptívny tempomat a udržiavanie v jazdnom pruhu? Samozrejme, je tu, ale neviete o ňom, pretože pracuje celkom v súlade s vašim jazdným štýlom. A na jazdný štýl je tento medveď odborník. 

Herr Glatt

Má na to hneď niekoľko dôvodov. Napríklad zamatovo jemný šesťvalec do V s objemom takmer tri litre, ktorý produkuje výkon 245 kilowattov. V spojení s deväťstupňovou automatickou prevodovkou veľmi rýchlo nadobúdate pocit, akoby ste sedeli na lietajúcom koberci z vanilkového pudingu. No... nemusí to zrovna dávať zmysel, ale ten pocit ste hádam pochytili celkom presne. Ide o kombináciu odťažitého riadenia, dychvyrážajúceho spracovania materiálov v interiéri, dizajnu a rôznych vychytávaok, akým je napríklad najefektnejšie ambientné podsvietenie interiéru, aké som kedy videl. 

V Mercedese majú na wow-efekt jednoducho patent, o čom svedčí aj motor. Sily má dostatok v akejkoľvek sfére otáčok a nastavenie odpruženia a reakcie vozidla na plyn dáva obligátne na výber medzi niekoľkými režimami v škále od Eco po Sport. V skratke: Od "Pohodlný a agilný" po "Pohodlný a zbytočne silný". Presne tak, ako by ste očakávali: Tento automobil je komfortný za akýchkoľvek podmienok. To však neznamená, že by vás na miesto určenia nevedel dostať vulgárne rýchlo.

V skratke to znamená asi to, že hodnota zrýchlenia z 0 na 100 kilometrov za hodinu (5,5 sekundy) je veľmi dôveryhodná. Podobne, ako napríklad používanie tohto kabrioletu s plátenou strechou v zime. Aj keď je strecha plátená, nie sú s ňou žiadne zbytočné obštrukcie. Pri jazde v nižších rýchlostiach by ste dokonca povedali, že sedíte skôr v kupé ako v kabriolete. V kabíne je konzistentne a príkladne ticho, v neuverejniteľných rýchlostiach však začína byť rozdiel trocha počuť. To nás necháva zmieriť sa s konštatovaním, že prakticky jedinou vecou, ktorú narozdiel od iných verzií na E-čkový kabriolet neaplikujete, je asi len strešný box.

Herr Praktisch

Ten by ste však do boja povolali málokedy, keďže batožinový priestor má so sklopenou strechou celkom sebavedomých 310 litrov. A so strechou hore objem narastie až na 385 litrov, pričom priehradka medzi zloženou strechou sa vie na želanie skonsolidovať aj elektricky. Samotný proces sklápania strechy potom zaberie asi len 20 sekúnd, čo je pomaly menej času, než aký potrebujete na vyslovenie slova Naturswissenschaften.

Ako už tušíte, jazda má nanajvýš príjemný, nemecký vibe. E-čko sa na ceste skôr nesie, akoby po nej jazdilo, odhlučnenie je z toho najlepšieho, čo som doteraz zažil. Aerodynamický mejdan, tak veľmi známy z mnohých kabrioletov, tuto eliminuje systém Aircap pozostávajúci z rafinovanej výsuvnej sieťky v ráme čelného skla a zadného deflektora. Táto kombinácia funguje perfektne - v interiéri sa nedeje vyslovene nič, dokonca aj v diaľničných rýchlostiach.

Takto komfortne sa môžu cítiť asi už len rybičky v akvárku.

Herr Melin

Zhrnúť dojmy z auta, akým je toto, nie je vôbec jednoduchá úloha. V prvom rade sa bavíme o kategórii áut s takmer ideálnou veľkosťou na každodenné využitie. Viete, S-ko bolo deklarované najlepším autom na svete často, no do mesta je to trocha otravná záležitosť. Trieda E je na každodenné používanie vhodnejšia. Kabriolet síce uberá kus priestoru pre batožinu, aj tvar batožinového priestoru by mohol byť menej komplikovaný. Lenže s E-čkovým kabrioletom sa skutočne dá žiť každodenne. A preto sa v mojich očiach stáva kráľom. 

Každý špás však niečo stojí, a lojalita kráľa v tomto prípade skutočne nie je zadarmo. Na podobne vybavený exemplár si budete musieť pripraviť približne dvakrát toľko, koľko vidíte v rámčeku základnej ceny verzie vľavo hore. A to je veľmi veľa peňazí.

Ale za najlepšie auto na svete?

 


GALÉRIA - 33 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ