Mercedes-Benz E400 4Matic Cabrio: Svätostánok

Poviem to rovno, toto je určite jedno z najúchvatnejších áut v doterajšej histórii testov na našej stránke. Trieda E u nás nie je prvý krát, no toto je iná káva. Narozdiel od drsného All-Terrainu je Cabrio niečo diametrálne odlišné. Dôvod na kritiku sa v tomto článku veľa nenájde. Snaď iba cena? Cenník kabrioletu začína na 56 820 eurách, testovaná edícia 25th Anniversary stála ešte o ďalších 50 tisíc eur viac. Za exkluzivitu sa jednoducho musí platiť, inak by nebola exkluzívna.

Z E-čkového kabrioletu bol, rovnako ako každý, unesený aj náš fotograf Marián. Pritom už tiež videl a fotil kadečo. Zobralo ho to natoľko, že by mu jeho mladícky čisté svedomie nedovolilo spraviť zlé fotky tejto svätyne, ktorú zrazu začal uctievať. A tak som mu dal výzvu: “Odfoť pár detailov vonku, ale hlavne tú skvelú farbu karosérie.” No a podarilo sa mu to výborne, ako aj zvyšok materiálu.

Éterické železo

Potreba uctievania jeho výsosti v interiéri prechádza do obsesie a neodolateľnej túžby po fyzickom kontakte. Marián už nedokáže bojovať s nutkaním, opakovane neudrži svoje potreby na uzde a podlieha im...nesmierne ho uspokojuje hladký chod dvierok odkladacieho priestoru na stredovej konzole. Stále dokola ich otvára a zatvára, napĺňa ho z toho nebeský pokoj. Potom zhrešil ešte so zamotovo ľahko rotujúcimi otvormi ventilácie, ktoré do nemoty otvára a zatvára až po lahodné cvaknutie v krajných polohách a pomedzi to hladí kožu na sedadlách a obklady dverí a palubnej dosky z brestového dreva.

Nakoniec sa mu darí odtrhnuť od pokušenia so slovami: “Ja by som si ho nakonfiguroval inak”. “Aj ja, odpovedám mu.” Obaja však vieme svoje. Už sme to videli v Éčku predtým, ale nevšedná a mimoriadne pôsobivá kombinácia bielej a bordovej robia neskutočný dojem a každý pri nej padá na kolená, alebo mu minimálne ku kolenám padne sánka. Ako božie zjavenie vyzerá hlavne v noci, keď sa odomknutím rozsvieti interiér ako obrovská katedrála.

Do lepšieho sveta

Nie je síce úplne teplo, Slnko však vyšlo, ideme bez strechy. Skúšal som to deň predtým na chvíľu asi v 10 stupňoch a nebol som úplne nadšený hlavne na diaľnici. Do 90 km/h sa o komfort stará niekoľko systémov: Aircap mení vírenie vzduchu v kabíne pomocou výsúvného spojlera nad rámom čelného skla a deflektora vzadu. Bol som však pripravený podstúpiť pokánie pri veternej jazde. Strecha sa dá otvárať aj za jazdy až do rýchlosti 50 km/h, trvá to asi 20 sekúnd.

Našťastie nás osvietilo, namontovali sme prídavný deflektor nad zadné sedadlá, ktorý ako zázrakom minimalizoval vietor v kabíne aj pri 140 km/h. Potom to bolo dokonalé, hlavne keď okrem sedadiel sú vyhrievané aj lakťové opierky medzi sedadlami aj na dverách a na krku máme neviditeľné šály Airscarf. V kabíne zavládol rajský pokoj a ozývali sa ňou iba slová chvály na genialitu tvorcu tohto auta. Účesy zostali nedotknuté, chránila nás neviditeľná aerodynamická aura tohto neuveriteľne navrhnutého automobilu.

Strechu už nezatvárame a chválospevy pokračujú. Za volantom sa cítim ako kňaz, je tu ticho ako v kostole, chýba už len organista, ktorý by zahral ako z ozajstného chórusu cez audio Burmester. Dokonale utlmený a kultivovaný chod šesťvalca pod kapotou mojej katedrály prehovára pokojným hlasom, neskromných hriešnikov na križovatkách ale dokáže vytrestať hnevom božím (0-100 km/h za 5,5 s). Nie však s neľutostným prejavom v štýle AMG a praskotom vo výfuku, ale s rozvážnosťou vyššej formy. Trieda E je milosrdná aj k zanedbanej práci cestárov, diery na vozovke filtruje s neotrasiteľným pokojom a keď náhodou v zime zabudnú na sneh, pomôže jej 4Matic. Neviem, či má zmysel spomínať batožinový priestor, tak ho tu len názorne ukážem.

Zalúžené odpustenie

Samozrejme, že vrcholná benzínová verzia vie ísť až nekresťansky rýchlo. A cíti sa pritom veľmi dobre. Trojlitrový V6 má výkon 333 koní, teda presnú polovicu zo 666. Aj to mu stačí na to, aby po cestách lietal ako čert, navyše tu nechýba ani adaptívny vzduchový podvozok, na rýchlu jazdu sa teda prestaví viacero prvkov automobilu. Kabriolet triedy E však nie je o rýchlosti, to je snáď jasné z toho, ako vyzerá, aj z hmotnosti okolo dvoch ton s vodičom. A je z toho jasné aj to, o čom toto auto v skutočnosti je.

O tichučkej jazde za svetlom krásnych dní v sprievode zástupu strážnych anjelov. Za to má má E400 Cabrio moje rozhrešenie aj napriek jeho cene. Jeho dokonalosť je tak odzbrojujúca, že odpustiť treba aj Mariánovi, aj všetkým ostatným hriešnikom, ktorí sú z neho vnútorne unesení a nedokážu sa tomu brániť. Tiež som na tom nebol inak a po vrátení auta som sa cítil ako vyhnaný z raja.


GALÉRIA - 39 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ