Mercedes-Benz E220d All-Terrain: Ťažký biznis

Spraviť z manažérskeho kombi automobil schopný trochu viac jazdiť mimo cesty je overený recept mnohých automobiliek. Začali s ním Volvo a Audi a časom využili tento postup aj mnohé iné značky aj na menších modeloch, ktoré tak dostali minimálne na pohľad a pocit viac robustnosti. Rovnako to spravil aj Mercedes-Benz s novou triedou E, z ktorej zvýšením podvozka a pridaním ochranných plastov na karosériu vznikla trieda E s prívlastkom All-Terrain.

Nádych SUV

Rozdiel medzi štandardným kombi triedy E a verziou All-Terrain je nielen optický, ale aj v technike. Spolu to vyjde na cenový rozdiel asi 4 700 eur. K plastovým lemom, maske so širšími rebrami, falošným koncovkám výfuku a iným nárazníkom s napodobneninou spodnej ochrany (plus ďalších niekoľko špecifických prvkov) za ne dostalo kombi štandardne aj vzduchový podvozok a 19-palcové disky.

Úpravy auta majú na svedomí iba o 29 mm nárast svetlej výšky oproti bežnej triede E, z toho 14 mm zaistili kolesá. Štandardne je vzdialenosť najnižšieho bodu podvozka od zeme 136 mm, pri vyššej rýchlosti sa kvôli zmenšeniu odporu ešte zníži. V teréne sa dá zvýšiť na maximálne 156 mm, trčiace kamene, korene, alebo jazda v koľajach vyjazdených od traktorov je teda stále celkom riskantná. Škoda, že na najvyššom stupni svetlej výšky je možné ísť iba do 35 km/h a potom sa začne vracať nadol, žiadne rely sa teda nekoná.

Absolútny komfort

Na výlety do terénu má Mercedes-Benz v ponuke iné autá, možno preto sa výrobca pri terénnych úpravách držal na uzde. Jednoducho aby neliezla trieda E do kapusty SUV, ale aj preto, aby si zachovala svoje jazdné vlastnosti a nestalo sa z nej nekonkrétne vozidlo, ktoré zvládne hocičo, ale neexceluje v ničom. All-Terrain tak prináša dobrý kompromis: zvládne aj jazdu mimo asfaltu, na dobrej ceste však stále dokáže excelovať. V triede E ide o komfort a nie športové výkony (s výnimkou AMG), inak to nie je ani vo verzii All-Terrain, ktorá to dokazuje aj ponukou motorov: na výber je buď testovaný naftový štvorvalec alebo šesťvalec. O zvyšku sa nedebatuje a oba agregáty sa vždy kombinujú s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Nový dvojlitrový diesel je plne postačujúci do každého bežného typu premávky, s výnimkou zrýchľovania je veľmi tichý a vynikajúco s ním spolupracuje 9-stupňová automatická prevodovka. Radí síce častejšie, ale zato veľmi hladko a vodičovi môže byť jedno, aký prevod má práve zaradený, hlavne že má po stlačení plynu dostatok rezervy na akceleráciu. Výhodou je využívanie krútiaceho momentu hlboko pod 2 000 otáčkami Na diaľnici točí motor menej ako 1 400 ot./min. S tým súvisí nízka spotreba, ktorá bola podľa palubného počítača po týždňovom teste 5,8 l/100 km – na jednu nádrž sa dá prejsť až 1 000 kilometrov.

Vyššia stredná ako sa patrí

Ani tisíc kilometrov nie je pre posádku žiadna veľká nádielka. Na palube zvýšeného kombi panuje na pomery automobilov vysoko nadpriemerne útulná a luxusná atmosféra. Môže za to nielen výborné odhlučnenie a komfortne naladené vzduchové pruženie, ale aj všetky materiály naokolo a ich spracovanie. Nemecká elegancia tu navyše prichádza v high-tech podobe, s dvoma veľkými displejmi v palubnej doske, zobrazujúcimi všetky údaje. Napriek veľkému množstvu funkcií a rôznych nastavení sa dá vo všetkom celkom dobre vyznať a v krátkom čase sa dopracovať k želanému výsledku. Na väčšinu úkonov nemusí ani zložiť ruky z volantu, pretože oba displeje sa dajú ovládať touchpadmi na jeho ramenách.

Trochu paradox je, že práve v tomto aute by mohol vodič pokojne pustiť volant a auto by išlo bez problémov bezpečne ďalej vďaka zástupu podporných jazdných asistentov. Pre istotu však volant držať treba, inak systém protestuje. Dokáže však držať odstup od auta vpredu aj smerovať riadenie v jazdnom pruhu a v oblasti bezpečnosti ide tak ďaleko, že pred istou haváriou a nárazom pustí posádke do uší šum, ktorý pasažierom ochráni sluch pred akustickým šokom z nárazu. To všetko len dokazuje pokročilosť auta v každom ohľade. Mercedes-Benz triedy E jednoducho patrí k aktuálnej špičke automobilov a All-Terrain mu len pridáva.


GALÉRIA - 47 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ