Mercedes-Benz E All-Terrain: Všetkoterénne chute

Teplo ti je, feši? Tak sem hodím jednu rýchlu spomienku na zimu, aby si sa trošku schladil. Ale v úvode ťa chcem upozorniť, že nejde o žiadne PR alebo podobnú marketingovú masturbáciu či nebodaj platený článok. Odjazdil som za posledný rok niekoľko fakt dobrých áut, dokonca aj niekoľko extra výborných, ale pocit, ktorý mi dal Mercedes-Benz E 350 d All-Terrain je špecificky príjemný.

V kontexte

Nie som na veľké autá. Akosi mi je v nich na Slovensku tesno – ale veľké pick-up-y môžem. Dokonca aj keď som sa v úvode usadil za volant E All-Terrain-u som sa cítil ako keby stratený. Všade okolo mňa bolo všetkého veľa. I predo mnou – však dva veľké displeje a úplne vpredu naftový trojlitrový vidlicový šesťvalec. Štartujem. Displeje začnú hrať svoju rozprávku animovanú, trošku neprehľadnú v zmysle nastavovacích možností. Chcelo to kus času aby som sa zorientoval a zžil sa s dotykovými plôškami na volante. Nechcem si ani pomyslieť, ako sa v tomto momente ksychtí európsky pánko v (pred)dôchodkovom veku odchovaný na analógových veciach. Hmmm, fakt otázka (veď kto by si už prečítal návod na použitie?). Nevadí, auto je predsa na jazdenie a nie na nejaké študovanie.

Prepínačka

Lebo jazda je to, čo urobilo z veľkého a opticky neokrôchaného kombíka zážitok. Jasne, v jeho prípade nešlo o drvenie zákrut a vyberanie apexov. Predstav si to ako veľmi komfortné presúvanie krajinou. Keď počúvaš obľúbenú muziku z famóznej aparatúry Burmester.

Mercedes-Benz E All-TerrainOáza pokoja, ale aj estetický zážitok.

Keď sa ti v hlave pohybuje len pár nutných myšlienok (niečo v štýle nádych, výdych, nádych...). Keď si len tak ledabolo rozvalený v kresle (a môžeš si zapnúť aj masáž). Keď tvoj svet sa scvrkol do veľkosti tohto nemeckého kombi. Musím uznať, že po mechanickej stránke mu nemám veľmi čo vytknúť. Dokonca aj vyššia svetlá výška má v našej zemepisnej šírke vcelku logické opodstatnenie. A to nehovorím a manévrovacích schopnostiach. Dokonca kamaráti boli prekvapení, keď Ečko zatáčalo doslova za roh. Predné kolesá hádam vždy museli z karosérie doslova vypadnúť. Pôsobivé.

Neklame

Ešte jedna vec sa mi páčila – neoklamané veci. Čo vyzeralo ako drevo aj drevom bolo. Čo vyzeralo kvalitne aj kvalitné bolo. Čo vyzeralo draho, aj drahé bolo. Až sku....e. Sorry za výraz, ale keď sedím v aute v cene bytu alebo aj domu (takmer 102 000 €), je mi to dosť čudné. Neosobné. Neviem, či to takto má byť, aj keď chápem, že špičkovú techniku treba zaplatiť. Vždy si takto položím otázku, čo by som si za to mohol kúpiť? Napríklad klasiku C 55 AMG (😊), a za zbytok byt.

Fakt som si ho užil. Má svoje muchy ako každé iné auto, ale akosi som doňho dospel. Doslova sme boli nerozlučne spojení, doslova prepojení. Všetko vďaka službe Mercedes me connect. Fantastická vec. Pripojil som sa na web a hneď som mal prehľad o tom, kde je auto aj v akom stave je. V zime som spojenie najčastejšie používal na aktiváciu nezávislého kúrenia. Perfektné je, že netreba mal Android ani odhryznuté jabĺčko, stačí PC a internet.  


GALÉRIA - 27 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ