
Po predstavení triedy G druhej generácie bolo iba otázkou času, kedy sa predstaví poriadne nadupaná verzia AMG. A ten moment je tu. Pri predchodcovi muselo AMG podlaďovať svoje 5,5 litrové osemvalce kvôli prastarému šasi neshopné dlhodobo odlávať ich potenciálu. Pri novom Mercedese-AMG G63 dodáva V8 biturbo plnú dávku výkonu a o 55 percent tuhšia karoséria si s ním poradí. Osemvalec s objemom 4,0 litra produkuje 430 kW (585 koní), teda identický údaj s AMG GT R. Krútiaci moment je drvivých 850 Nm a novinkou pre triedu G je vypínanie valcov číslo 2, 3, 5 a 8 pri nízkej záťaži. Nie, že by tak ich majitelia jazdili, ale auto dosiahlo normovanú spotrebu 13,2 l/100 km.
O tom ale našťastie Géčko od AMG nie je, jeho pýchou je dynamika, predovšetkým tá v priamke a s valcami plnými horiaceho benzínu. Pohotovostná hmotnosť tohto mastodonta je totiž 2,5 tony. V zákrutách to bude nepochybne poznať, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy je však zo sveta športových automobilov a takmer o sekundu rýchlejšie ako pri predchádzajúcej G63. Maximálna rýchlosť je 220 km/h, ale ak pri objednávaní zákazník zaškrtne AMG Driver‘s package, dosiahne až 240 km/h.
Konštrukčný skok má ohromný vplyv na jazdnú charakteristiku aj komfort, či už na ceste, alebo niekde úplne mimo nej. Medzigeneračne sa podstatne zlepšil aj vnútorný priestor a úplne iná káva je aj technické vybavenie auta, čo poznať hneď na prvkoch obklopujúcich posádku v priestrannejšom interiéri.
Štandardom výbavy je 9-stupňova automatická prevodovka, cez ktorú ide výkon na všetky kolesá v pomere 40% predné/60% zadné, ako aj adaptívny podvozok. Kto si chce pokaziť jazdné vlastnosti mini monster trucku so svetlou výškou 241 mm, môže si na auto obuť až 22 palcové disky a určite to nebude nič nezvyčajné. Nový Mercedes-AMG G63 má bude vďaka novému podvozku, zaveseniu a riadeniu podstatne ľahšie ovládateľný aj vo vyšších rýchlostiach, v teréne je na výber niekoľko režimov. Cena zatiaľ nie je známa, ale záujemcom je to aj tak jedno, nie? Veď tie sidepipe sú také skvelé.
0 KOMENTÁROV