McLaren: Výkonu nikdy nie je dosť

Automobilka majiteľom jej nových modelov sľubuje špičkové jazdné výkony a aj viac emócii. Nový motor sa má postarať o zrýchlenie z 0 na 200 km/h za menej ako 7,8 sekundy. Sprevádzať to bude chrumkavý zvuk výfuku, ktorý bude jedným z najemotívnejších v histórii McLarenu. Práve nedostatok emócii bol súčasným McLarenom pravidelne vyčítaný, najmä v porovnávacích testoch s Ferrari.

Novy osemvalcový agregát M840T preplňovaný dvoma turbodúchadlami vyvýja McLaren v spolupráci aj s BMW. „Výkon, krútiaci moment a reakcia na plyn sú výrazne lepšie v porovnaní s prvou generáciou Super Series,“ hovorí Haydn Baker, riaditeľ McLaren Super Series, „ale výrazne sa zlepšila aj spotreba paliva a emisie.“

Detailov o M840T je zatiaľ málo, ale McLaren uvádza twin-scroll turbodúchadlá s nízkym vnútorným trením. To znamená rýchlejšie roztáčanie a teda lepšie reakcie na plynový pedál. Špeciálne vyladený výfuk by mal výrazne reagovať na otáčky a záťaž motora, McLaren však bude mať v príplatkovej výbave aj športový výfuk s ešte výraznejším prejavom. Špecialitou novej Super Series bude hliníkový nasávací kanál s logom McLaren. Priestor motora bude tiež disponovať prídavným osvetlením, ktoré sa aktivuje pri odomykaní auta.

Monocage II už nemá pomocné kovové konštrukcieMonocage II už nemá pomocné kovové konštrukcie McLaren

Druhá generácia Super Series dostane tiež nový ultraľahký skelet Monocage II. Kým súčasné McLareny majú monokok z uhlíkových vlákien, na ktorom sú pomocné rámy z kovu, nástupca bude kompletne z uhlíkových vlákien. Výsledkom bude suchá hmotnosť len 1 283 kg, číže mínus 18 kg v porovnaní so 650S. Celá štruktúra je pritom pevnejšia a McLaren sľubuje tiež pohodlnejšie nastupovanie cez väčší otvor dverí. Ďalším bonusom bude znížená poloha ťažiska. Majitelia sa budú môcť pochváliť uhlíkovými vláknami v oblasti A-stĺpika, stačí si priplatiť Visible Monocage.

McLaren 675LTMcLaren 675LT McLaren

Rad Super Series tvoria modely 650S a 675LT, ktoré vychádzajú ešte z MP4-12C. K dispozícii sú ako kupé a otvorený Spider. Pod nimi má McLaren v ponuke Sport Series (540C, 570S a 570 GT), nad nimi kraľuje Ultimate Series (P1). Všetky poháňa motor M838T postavený na báze pretekového motora Nissan VRH, ktorý ďalej upravila a vyrába firma Ricardo. Turbodúchadlá dodáva Mitsubishi Heavy Industries.


GALÉRIA - 3 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ