Mazda G Vectoring Control: Ovládnutie síl

Technológia G Vectoring Control je v podstate elektronickou reguláciou krútiaceho momentu motora na základe pohybov volantom. Elektronika tak optimalizuje vertikálnu záťaž na každé koleso a optimalizuje jeho efektivitu. Pri natočení kolies riadiaca jednotka „priškrtí“ motor, takže sa auto naváži dopredu a má lepšiu priľnavosť. Keď je uhol natočenia konštantný, začne sa dávka krútiaceho momentu zvyšovať, čím sa predok odľahčí a masa smeruje dozadu. Tým sa zlepšuje stabilita na výjazde.

Výsledkom je precíznejší pohyb auta na ceste, ktoré ešte lepšie reaguje na želania vodiča. Ten jazdí pokojnejšie, pretože elektronika redukuje potrebu korekcií riadenia, najmä tých podvedomých. Všetko sa deje veľmi prirodzene, takmer nebadane. Zásahy sú na úrovni 0,01 G, takže vodič ich takmer nevníma. GVC pomáha aj v zhoršených podmienkach, kde dodáva vodičovi viac istoty. Má pozitívny vplyv tiež na komfort, pretože telá pasažierov sa menej pohybujú pri zmenách smeru a rýchlosti.

Prvým modelom s GVC je faceliftovaná Mazda 6, postupne však túto technológiu dostanú všetky modely. Ide o prvý systém v rade Skyactiv Vehicle Dynamics.


GALÉRIA - 1 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ