Mazda CX-5: Na okraji hlavného prúdu

Prvá CX-5-ka bola skutočnou revolúciou, prvým SUV značky s technikou Skyactiv a v dizajne podľa jazyka Kodo. Druhá generácia je skôr evolúciou dizajnu, doplnením výbavy a doladením technológií. Zvonku nenachádzam nič, čo by som autu vyčítal. Už predchádzajúca CX-5 patrila k najkrajším SUV, novinka tento fakt ešte umocňuje. Nie je to pritom žiadna krehká krasotinka a na rozdiel od mnohých iných SUV má celkom použiteľnú svetlú výšku 200 mm (na 19“ kolesách) a ak s ňou náhodou niekde človek pobehá po blate, neušpiníte sa pri vystupovaní za prahoch.

Všetko najlepšie

V najvyššom stupni výbavy Revolution Top s bielym interiérom High za 200 eur je však hriech nastúpiť dnu s blatovými topánkami ako traktorista. Mazda CX-5 je totiž úrovňou trochu inde: na pomedzí mainstreamových a prémiových SUV. Kvalitou materiálov, aj ich vypracovaním, vzhľadom a pocitom na dotyk vie zaimponovať celej posádke tak, ako to vedia podstatne drahšie automobily.

Okrem pomerne luxusného prostredia poteší posádku aj dostatok miesta v každom smere, výborne tvarované sedadlá s príjemnou výplňou aj čalúnením vpredu aj vzadu. K tomu poskytne pasažierom moderné, elegantné a komfortné riešenia. Ani vzadu nechýbajú dva USB porty a vyhrievanie sedadiel, všetko pekne ukryté v lakťovej opierke. Nezabudlo sa ani na priestor pre batožinu a bežnú variabilitu.

Koncentrácia interiéru na vodiča podporuje spojenie človeka so strojom, ktoré je tu vzhľadom na príslušnosť k SUV nadmieru blízke. Spojenie nerušia ani ergonomické nedostatky, po stránke jednoduchosti obsluhy a prehľadnosti všetkého patrí Mazda CX-5 k tomu najlepšiemu, čo na trhu dostať.

Naftový motor zmeny nepotreboval

Svojský prístup si Mazda drží aj pri pohonnom ústrojenstve. Naftu zastupuje jediný agregát s objemom 2,2 litra a dvojitým preplňovaním, do testu prišiel vo výkonnejšej verzii so 129 kW, pri ktorej nie je priestor na diskusiu o nedostatku výkonu. Štandardne poháňa všetky kolesá, v tomto prípade cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Motor má veľmi tichý chod a takmer nepoznať, že spaľuje naftu. Auto som prebral úplne nové, s necelými 20 km na počítadle kilometrov, po zábehu sa dá očakávať, že spotreba 6,9 v mojom teste bude ešte nižšia. Plusom motora je aj to, že nepotrebuje AdBlue na krotenie emisií.

Vyspelosť Mazdy CX-5 demonštruje auto okrem príjemného pohonu a dobre vyladených jazdných vlastností so značnou dávkou komfortu aj naladením asistenčných systémov. V tejto oblasti patrí Mazda na vrchol „mainstreamových“ značiek a pomocníci fungujú výborne ako v prémiových značkách: adaptívny tempomat spomaľuje vždy neunáhlene a komfortne, asistent núdzového brzdenia nerobí falošné poplachy. Aj druhá generácia CX-5 tak zostáva harmonickým autom, ktoré za trochu vyššiu cenu prináša adekvátne vyššiu protihodnotu.


GALÉRIA - 26 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ