Mazda CX-5: Aké je (ne)podľahnúť?

Žiadne rozdelenie nie je také jednoznačné, ako by si sám autor želal. Pretože CX-5 bola v podstate reakciou na boom kompaktných SUV, ale nebola by to Mazda, aby si nezachovala svoju tvár. Rada ju vyjadruje slovom Kodo. Druhá generácia CX-5 prichádza s evolúciou tohto dizajnového konceptu. Výsledkom je výrazný nepomer svetiel ku zvyšku karosérie a nezameniteľný výraz.

Medzigeneračne je CX-5 dlhšia (+ 10 mm) a nižšia (- 35 mm), väčší rozchod ju tiež opticky rozširuje, rázvor sa nezmenil. To znamená približne rovnaký vnútorný priestor. Rozvaľovať sa tu veľmi nebudete, no nikomu by nemalo byť vyslovene tesno.

Mazda CX-5 - autofans.sk

Lepší pocit

Mazda podstatne zlepšila vnímanú kvalitu interiéru, palubná doska je príjemnejšia a všetky prvky pôsobia hodnotnejším a solídnejším dojmom. Hoci nemám najvyššiu výbavu, švy na palubnej doske sa mi snažia vsugerovať prémiový pocit. Viac však oceňujem prehľadné usporiadanie tlačidiel a prístrojov. Centrálny displej neprináša nič nové, systém MZD Connect by si veru už zaslúžil oživenie a tiež kvalitnejší slovenský preklad. Ku cti mu stále slúži prehľadná štruktúra, jednoduché ovládanie cez dotykový 7-palcový displej (len keď auto stojí) alebo cez multifunkčný ovládač podobný iDrivu.

Kufor s objemom 506 litrov je dobre využiteľný, zadné operadlo delené v pomere 40 : 20 : 40 pohodlne sklopíte páčkou z kufra. Moje veľké plus má riešenie roletky, ktorá je uchytená na piatych dverách, takže pri otvorení nijako neprekáža a prístup je perfektný. A keď ju nepotrebujete, tak šup s ňou pod podlahu, kde je aj veľká vanička na povinnú výbavu a lepiacu súpravu na opravu defektu.

Daj tam trojku

Motor 2.0 Skyactiv-G je jedným z tých, pri ktorom s radosťou zaradíte trojku a necháte ho predviesť sa v plnej paráde. Áno, na palube kompaktného SUV mám kombináciu atmosférického benzínového štvorvalca s manuálnou prevodovkou. Vo verzii s pohonom všetkých kolies (plnoautomatický systém bez možnosti uzamknúť stred v pomere 50 : 50) je síce o 7 kW slabší (118 kW) ako pri prednokolke, na pohon CX-5 je však mojim favoritom. Je totiž príjemne živý a aj pri svižnom tempe mu stačí do 8 litrov na 100 km. Aj v úplne nezabehnutom aute.

Uhol otvorenia kapoty je malý, tak pozor na hlavu pri dolievaní ostrekovačaUhol otvorenia kapoty je malý, tak pozor na hlavu pri dolievaní ostrekovača

Nový volant perfektne sadne do ruky, v sedadle však moja robustná telesná schránka pri snahe vyzvŕtať Mazdu v oblúkoch trochu lieta. Výsledný pocit je zaujímavý, pretože Mazda je príjemne agilná a spontánna, avšak nemá v sebe toľko dravosti a angažovanosti. Postupne si zvykám, že sa môžem oprieť o jej schopnosti, no sama si ostrý jazdný štýl nevypýta. Preferuje skôr hladkosť, ktorú podporuje G-Vectoring Control. Nenápadný systém kontroly pôsobiacich síl tlmí prudké pohyby a rozmazáva ich v časopriestore.

Mazda CX-5 - autofans.sk

Nezľakni sa

Celkovo je CX-5 čitateľne nedotáčavá, mäkký podvozok ju naváži na vonkajší predný roh a ide sa. Keď povolím plyn, zadná časť si zvolí vlastnú stopu a pozorná stabilizácia jej patrične vynadá. Bočné náklony neboli cudzie ani predchádzajúcej generácii, tu sú však nenápadnejšie. Možno by Mazda mohla oželieť pár centimetrov svetlosti (192 – 200 mm podľa pneumatík) pre silnejší pocit stability. Citeľne lepšia je nová CX-5 v oblasti komfortu. Slová ako odhlučnenie, pruženie či tlmenie už nemusia hľadať svoj význam v iných autách.

Vzadu by som chcel ešte pár milimetrov pred kolenami, inak je Mazda naozaj pohodlnáVzadu by som chcel ešte pár milimetrov pred kolenami, inak je Mazda naozaj pohodlná

Dokonalosť je v prípade automobilu výrazne subjektívna, musím však priznať, že CX-5 sa k môjmu ideálu medzi kompaktnými SUV silno blíži. A zvlášť s benzínovým motorom, ktorý v súčasnej produkcii vytŕča z radu. Možno je trochu škoda, že pre tento motor nemáte k dispozícii najvyššie výbavy s koženým čalúnením či adaptívnym tempomatom, no aj testovaná Attraction (29 100 €) má všetko potrebné na bežný život a za ďalších 1 600 € môžete so stupňom Revolution doplniť zadnú kameru či automatické prepínanie stretávacích a diaľkových adaptívnych LED svetiel. Fakt dobré.


GALÉRIA - 49 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ