Maťo Homola sa teší na Nordchleife, vo WTCR chce vyhrávať

Ešte len 23-ročný Homola nastúpi tento rok v šampionáte, na ktorý všetci fanúšikovia motoristického športu čakali už niekoľko rokov. Nový svetový pohár pre vozidlá TCR pod záštitou FIA nahradí WTCC a jeho 26-členné pole je nabité hviezdami tohto športu. Je skvelé, že má medzi nimi svoje miesto aj Maťo, ktorý bude opäť štartovať v belgickom tíme DG Sport Competition. Čaká však na neho viacero zmien.

Zostávaš s doterajším tímom, aké je však nové auto?

Môj Peuegot 308 TCR je vlastne úplne nový, priamo z výrobnej linky. Všetko sa stihlo len tak-tak, pretože vývoj trval až do poslednej chvíle. Má dobrý potenciál, lepší ako moje minuloročné.

Na rozdiel od Astry má však menší motor s objemom 1,6 litra. Nebude to mínus v konkurencii dvojlitrov?

Trochu som sa toho obával, pretože objem nenahradíš ničím. Ale čo som mal možnosť jazdiť, tak Peuegot bol rýchlejší ako Opel. To aj preto, lebo Opel neťahal dobre v nízkych otáčkach, mal slabý krútiaci moment. Navyše v Peugeote máme ILS (anti-lag, systém na elimináciu tzv. turboefektu – pozn. red.), takže reakcia na plyn na výjazde zo zákruty je veľmi dobrá. Opel to nemal a musím si na to zvyknúť. Výkon je rovnaký ako majú ostatné autá.

Výkonnosť však môže ovplyvnit aj vyváženie výkonnosti (BoP). Vieš už, ako ste na tom?

Netušíme. Pár dni dozadu boli autá opäť na meraní výkonu a v aerodynamickom tuneli, bez prístupu tímov. Tento rok je BoP lepšie, pretože celé to zastrešuje FIA a tak by tam nemali byť žiadne politické machinácie. Myslím, že ešte aj počas testovania v Barcelone chodili technici FIA a sťahovali si z áut dáta, pretože počas BoP testovania mohli výrobcovia trochu maskovať svoju výkonnosť. Ale v testoch sa chcel každý ukázať. Mám z toho dobrý pocit, že by to malo byť vyrovnané.

Predstav nám trochu svojho nového tímového kolegu.

Proti Aurelienovi Comtovi som jazdil už v roku 2013 a viem, že je rýchly. Je to dobré pre tím aj pre mňa, pretože sa navzájom vieme potiahnuť. Navyše on toto auto vyvýjal, jazdil ešte s 308 Cup (predchodca 308 TCR – pozn. red.), takže je v Peugeote dobre zabývaný a pozná toto auto.

A čo tvoj nový tímový šéf?

Erica Néve asi netreba predstavovať. Vyhral so Chevroletom niekoľko titulov WTCC. Potom pracoval pre WTCC. Takže je to výborné z manažérskeho aj z politického hľadiska. Spolu s participáciou Peugeotu v tomto projekte dostáva celý tím novú úroveň. Aj oni chcú, aby to auto vyhrávalo.

Tento rok nastúpiš proti veľmi silnej konkurencii. Obávaš sa súperov?

Ja sa na to veľmi teším. Aj keď to už stratilo štatút majstrovstiev sveta a je to len svetový pohár, sú tu najlepší jazdci. Vždy som chcel jazdiť na najvyššej úrovni. Viacerí v padoku hovoria, že je to najlepšie štartové pole za ostatných 10 rokov. Ako jediný Slovák som medzi majstrami sveta a rôznych krajín, bývalými pilotmi F1. Je to limitované na 26 jazdcov, takže sa nám podarila veľká vec dostať sa sem. Ja si myslím, že každý jazdec je poraziteľný a každý je len človek. Vôbec nebudem riešiť, či to bude Tarquini alebo Muller.

Ktorého zo skúsených súperov by si najradšej porazil v súboji priamo na trati?

To nie je o tom, koho porazím a potom budem rád aj keď skončím pätnásty. Jednoducho je to tom poraziť všetkých a keď porazíš všetkých, tak to má úplne novú úroveň.

V kalendári je viacero pre teba neznámych okruhov, ako sa budeš pripravovať?

Poznám azda len Hungaroring a Macau. Takže je to trochu nevýhoda. Ale ja som bol vždy dobrý v tom, že som sa rýchlo dokázal naučiť novú trať. Mnoho jazdcov to má podobné, bývalí piloti z WTCC možno budú mať trochu výhodu. Budem veľa jazdiť na simulátore, aby som to vykompenzoval.

WTCR bude pretekať aj na slávnej, no veľmi nebezpečnej Nordschleife Nürburgringu. Čo hovríš na tento okruh?

Teším sa, rád som ju jazdil na simulátore a veľmi ma to bavilo. Na tomto okruhu však treba najviac testovať, lebo naživo je úplne iný ako na simulátore. Tam nepomôže ani 200 kôl. Plánujem tam ísť jazdiť aspoň na civilnom aute, aby som získal ten správny pocit. Aj keď to bude úplne iné ako v pretekovom aute.

Aké sú tvoje ďalšie plány na rok 2018, budeš popri WTCR štartovať aj niekde inde?

Vyzerá to, že nie. Uvidíme podľa vývoja sezóny. Veľký úspech je, že WTCR sme dohodli na celú sezónu. Ale rád by som sa ukázal na Slovakia Ringu. Primárne je však WTCR, kde chcem bodovať čo najviac.


GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ