Matej Homola: Úplne nová 5N výzva

V skratke takto – nový seriál, nový tím, nové auto, nová motivácia a nová úroveň medializácie motoršportu na Slovensku.

Isto najväčšou zmenou je nový seriál. Alebo aj staronový. Je ním európsky šampionát cestovných vozidiel TCR Europe. Áno, Maťo už v TCR štartoval, išlo však o celosvetový šampionát, ktorý zanikol a pretransformoval sa po zániku WTCC na spoločný pohár WTCR, v ktorom štartoval Maťo v minulom roku. TCR malo byť lacnejšou formou motoršportu v porovnaní s WTCC, žiaľ, po ich zlúčení a vytvorení WTCR nesmierne stúpla aj cena a náročnosť šampionátu, ktorý je preplnený továrenskými tímami, jazdcami a v neposlednom rade aj peniazmi. Každé pretekárske sedadlo je neskutočne drahé, ešte drahšie ako v minulom roku. V prípade, že človek chce jazdiť na čele v konkurencieschopnom aute, musí sa buď stať jedným zo štyroch fabrických jazdcov každej zúčastnenej automobilovej značky (každá značka môže mať na štarte len 4 vozidlá), alebo musí mať šialené peniaze – náklady pohybujúce sa v státisícoch €. Aj toto je jeden z dôvodov, pre ktoré Maťo Homola opúšťa WTCR a nie je jediný. Po zániku TCR International Series tu však zostalo množstvo kontinentálnych šampionátov, vrátane najdôležitejšieho - TCR Europe, ktorý v súčasnosti supluje rolu majstrovstiev Európy cestovných vozidiel. Spoločne s Maťom doňho smeruje množstvo skvelých jazdcov - na štartový rošt sa postaví približne 35 a 8 rôznych automobilových značiek.

V tomto seriáli už neexistuje hra na fabrické tímy, čo by malo prispieť k výrazne vyrovnanejšiemu poľu a podmienkam pre jednotlivých jazdcov. V sezóne na nich čaká sedem pretekárskych víkendov na úžasných európskych okruhoch, počas ktorých jazdci odjazdia dvoje preteky.

Ďalšou veľkou zmenou je (po dvoch rokoch) zmena tímu. Taliansky tím Target Competition píše už 15 rokov úspešnú motoršportovú históriu, počas ktorej získal tituly majstra Európy FIA ETCC, absolútne víťazstvo TCR International – ako tímová, tak pretekárska trofej, či tímový pohár v TCR Europe v r. 2017. Tím tento rok postaví na štart až 5 pretekárov, napríklad aj bývalého Maťovho tímového kolegu Srba Dušana Borkovića, či švédsku súrodenecká dvojica Andreasa a Jessicu Bäckman a samozrejme, Maťa Homolu!

„Tento tím má najvyššie ambície a som veľmi šťastný, že môžem byť jeho súčasťou,“ dodal Maťo. „Je tu úžasná atmosféra, skutočne mám pocit, že som opäť v jednom perfektnom rodinnom a víťaznom tíme. Čo je pre mňa veľmi dôležité, neprichádzam sem sám, ale ako tímového inžiniera si po dvoch rokoch opäť prinášam Jara Krajčiho, s ktorým sa mi podarilo dosiahnuť veľké úspechy.“

Fantastickou novinkou tejto sezóny je, že Maťo si po dvoch rokoch opäť sadne do auta, ktoré je skutočne víťazné. Minulý rok obsadilo prvé dve priečky vo svetovom šampionáte FIA WTCR. „Hyundai i30 N TCR je pre mňa splneným snom! Hoci som im dokázal minulý rok ukázať aj chrbát, po väčšinu sezóny boli predo mnou. Viem, že toto je sezóna, v ktorej sa spájajú všetky veci tak, aby som mohol bojovať o víťazstvo,“ neskrýval nadšenie Maťo. Víťazná konfigurácia má parametre 257 kW a 420 Nm, po prvýkrát si ju Matej vyskúša už na konci marca na Hungaroringu.

V roku 2019 začína Maťo novú spoluprácu s Hyundai Slovensko. Dochádza tak ku spojeniu víťazného ducha a silnej motivácie. Hyundai je s divíziou N etablovaný v silnej skupine hothatchov a Maťo sa stáva hrdým ambasádorom tejto divízie na Slovensku.

S novým odhodlaním pribudne aj nová úroveň medializácie. Do tímu sa k Maťovi vracia aj mediálny manažér, Tomáš Kováč, takže informovanosť z jednotlivých pretekov bude prostredníctvom silných Maťových sociálnych sietí takmer naživo. Prvé preteky víkendu sa preto budú vysielať naživo na facebooku TCR Europe. V súčasnosti stále ešte prebiehajú rokovania, aby druhé preteky víkendu (v nedeľu) mohli fanúšikovia sledovať jednak prostredníctvom televízie SPORT 1, ale hlavne prostredníctvom živého vysielania vo verejnoprávnej televízií RTVS (Dvojka). Mimo TV vysielania by RTVS vysielala prenosy aj na facebooku a webovej stránke RTVS, ako je to novodobou tradíciou, keď úspešní športovci reprezentujú Slovensko.

Sezóna TCR Europe štartuje prvými pretekmi posledný aprílový víkend práve na maďarskom okruhu Hungaroring, ktorý je pre Slovákov najbližšie.

Kalendár TCR EUROPE

27.-28.04.2019 – Hungaroring, Maďarsko

25.-26.05.2019 – Hockenheimring, Nemecko

08.-09.06.2019 – Circuit De Spa-Francorchamps, Belgicko

13.-14.07.2019 – Red Bull Ring, Rakúsko

03.-04.08.2019 – Motorsport Arena Oschersleben, Nemecko

21.-22.09.2019 – Circuit de Barcelona Catalunya, Španielsko

12.-13.10.2019 – Autodromo di Monza, Taliansko

 


GALÉRIA - 10 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ