Lotus Exige: Najdivokejší z divokých

Predstav si zmes dynamitu, TNT a C4 natlačenej do štvorkolesového čuda s hmotnosťou jemne presahujúcou tonu. Lotus sa v prípade Exige Cup 430 naozaj vytiahol. Kompresorom preplňovaný 3,5 V6 ešte vylepšil novým kompresorom Edelbrock s kvapalinovým medzichladičom stlačovaného vzduchu (tzv. kúler, keby si nevedel). Hnacie ústrojenstvo bolo už použité vo fenomenálnej Evore GT430. Motor produkuje 320 kW pri otáčkach 7 000 min-1 a 440 Nm v otáčkovom pásme 4 000 – 6 800 min-1. Výfuk je titánový.

Nejde však len o vyšší výkon motora, ale aj o prepracovanú aerodynamiku nad aj pod autom. Exige Cup 380 generuje 220 kg prítlaku. Pre porovnanie. Pri rýchlosti 160 km/h vytvára rovnaký prítlak ako Exige Sport 350 pri maximálnej rýchlosti 270 km/h. A pritom je ešte lahšie, až limitne ľahšie. Suchá hmotnosť klesla o 12 kg na 1 059 kg, v najľahšej konfigurácii dokonca na 1 056 kg. Prepracovaná bola aj geometria podvozku s tlmičmi Nitron (možnosť nastavenia útlmu aj rýchlosti stláčania tlmiča) s nastaviteľnými priečnymi skrutnými stabilizátormi Eibach. Pneumatiky dodal Michelin - Pilot Sport Cup 2 (215/45 ZR17 vpredu a 285/30 ZR18 vzadu) sú obuté na ultra ľahkých kovaných diskoch v červenej, čiernej alebo striebornej farbe. Brzdy dodal tradičný dodávateľ AP Racing.

Exige Cup 430 má aj variabilnú kontrolu trakcie. Šesťpolohový otočný spínač je umiestnený na stĺpiku riadenia a je aktívny len s vypnutým systémom ESP s piatimi prednastavenými úrovňami trakcie (1 %, 3 %, 6 %, 9 %, 12 % sklzu), ako aj úplne „off ".

 


  • exige,lotus,

GALÉRIA - 3 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ