Lexus LS: Prvý raz aj ako F Sport

V slovníku Lexusu F Sport znamená S-Line, balík M či balík AMG. Pri vrcholnej limuzíne LS ho Lexus doteraz neponúkal. Čerstvo predstavená piata generácia ho však predvádza v plnej paráde a pri oboch verziách pohonu. A poriadne sa s ním vyhral.

Veď len vývoj prednej mriežky trval podľa tlačovej správy 5 mesiacov, aby boli všetci spokojní. Tvorí ju 7 100 plošiek, bežný model ich má len 5 000. Exteriér dopĺňajú špecifické prahy a nástavec na veku kufra. Špeciálne F Sport kolesá majú priemer 20 palcov a len pre túto verziu sú k dispozícii dve nové farby: White Nova a Heat Blue.

V interiéri má F Sport špecifické predné sedadlá s lepšou oporou pri ostrej jazde, športový charakter zvýrazňujú hliníkové obklady. Vodič drží špecifický volant a sleduje prístroje inšpirované legendárnym LFA, teda plne digitálne s posuvným ciferníkom. Za príplatok je k dispozícii aj červený interiér.

F Sport okrem vizuálnych úprav však prináša aj nové naladenie podvozku a elektroniky. Štandardom je adaptívne riadenie v kombinácii s natáčaním kolies zadnej nápravy, vzduchové odpruženie má športový režim a možnosť extra zníženia pri vysokej rýchlosti. O zastavenie sa postarajú masívne brzdy so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a štvorpiestikovými vzadu.

Na výber sú dva pohony: preplňovaný benzínový šesťvalec s objemom 3,5 litra (309 kW, 600 Nm) kombinovaný s 10-stupňovým automatom a pohonom všetkých kolies (v USA však majú aj „zadohrab“, potvory) alebo hybrid tvorený atmosférickým šesťvalcom pracujúcim v Atkinsovom cykle a elektromotormi. Systémový výkon tejto kombinácie je 260 kW. Zaujímavosťou je planétová prevodovka s plynulou zmenou pomeru v kombinácii so štvorstupňovou automatickou, vodič má v manuálnom režime k dispozícii 10 stupňov. Pri hybride je možnosť voľby medzi pohonom zadných a všetkých kolies.


GALÉRIA - 16 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ