Lexus LC: Veľmi svojské sci-fi

Lexus LC je ako životný príbeh – nikdy nevieš, čo ťa čaká, aké súvislosti ti skrížia cestu. Bral som ako ho ako kus nezmyselnej hmoty na štyroch kolesách, ktorú navrhol dizajnér fičiaci na niečom (dobrom?). Nič, ale úplne nič so mnou LC neurobilo. Bolo chladné...

Zabudni!

               Na úvod si trošku pofilozofujem. Prácu novinára robím už nejaký rok, v podstate už dve desaťročia. Za tento čas mi rukami prešlo kadečo rôzne veľké aj výkonné. Na začiatku sa automobilky chválili technickým pokrokom, dnes riešia konektivitu, autonómiu či bezpečnosť. Nehovorím, že je to zlé. Oba smery vyžadujú kus tvorivého umenia aj odvahy. Len spojenie s „eko“ (nomika alebo lógia) mi akosi nevonia. Dôvodom je cena či skôr obeta. Automobilky ako keby si vyčerpali fantáziu a technicko-technologické možnosti a začali šetriť. Tu na drôtiku, tam na použitom plaste. Opticky paráda, kvalitou priemer, niekedy aj menej. A v tomto skeptickom svete ekonomických šialencov pozerajúcich do tabuliek sa zrazu objaví Lexus LC. Normálne som sa musel sám po usadnutí za volant vypípať. Neuveriteľné. Nielen farbami, ale použitými materiálmi spracovaním. Absolútne precízne lícovanie dielcov, koža všade kde som sa pozrel (alebo aspoň kúsok). Normálne by som LC hodil do vitríny a nikde vystavil aby konkurencia vedela a videla, ako vyzerá kvalitne poskladané a tuhé auto (ozaj bez kompromisov).

               Ergonomicky tiež nejde o paškvil ale o ako-tak intuitívne auto. Áno, chce na úvod 5 minút na zoznámenie alebo dôkladný očný a hmatový prieskum, ale ide to aj bez nutnosti siahnutia po manuály. Dokonca vie LC ponúknuť aj vizuálny zážitok v podobe pohybujúcich sa „budíkov“ v združenom ukazovateli. Našťastie, nie je to jediný zážitok.

Filozofia

               Pohol som sa. Volič prevodovky je na tradičnom mieste, volič jazdného režimu trčí značne netradične ako ucho z kaplnky ukazovateľov. Hybridný pohon je u Lexusu vždy na špičkovej úrovni, so šesťvalcom obzvlášť (pozri aj test Lexusu RX). Jazda s ním ide ako po kvalitnom perzskom koberci – pomyslená kvalita na dotyk ruky. Niekde vpredu si šepoce všetko ústrojenstvo a masa sa nečujne hýbe vpred. Ani po jemne prudšom zatlačení plynového pedála sa neudeje rev dehonestujúci kvalitu značky. Len mi akosi niečo chýbalo. Isté napätie, niečo, z čoho si cvrknem do textilu. Niečo... Niečo neprišlo ani po prepnutí do športového režimu. Všetky pohonné jednotky makali čo im fyzikálne možnosti stačili, ale stoporenie chlpov na ruke ani nikde inde sa nedostavilo. Nepomohlo ani zhrubnutie zvuku motora (pôsobivé a neotravné). Asi som urobil niečo zle, alebo málo? Aktivoval som si režim najvyšší (Sport+), pripravil dlane a vrhol sa do víru zákrut. Manuálne radenie je pri hybridnom pohone holý nezmysel a marketingový blud. Nefunguje. Ale LC fungovalo podvozkom. Nie je vyslovene tvrdé ani mäkké. Veľké kolesá (držal som si silno palce, aby som krásne disky nikde neškrtol) nerobia z auta nepohodlný kostitras. Všetko bolo akurát. Až nakoniec som to pochopil a zžil sa s LC naplno. Aj keď chce mať svaly a robí dojem, je o neotravnom a (na dušu) liečivej jazde na dlhé trasy. Keď cesta nikam je najrozumnejší cieľ, a po príchode vysadnem nepolámaný a s úsmevom cez pol hlavy. Normálne radosť si urobiť 2x cestu BA-KE.

Alebo...?

               Kto je zodpovedný za ozvučenie? Nech sa ten „zmrd“ prizná! Poď ty Mark aj s Levinsonom (J).  Aj takto sa dá Lexus LC užiť a zažiť. Obľúbená muzika schopnosti aparatúry sú neuveriteľné. Stačilo pridať volume a až mi po chrbte zimomriavky behali. Uf a fú. To je ono, aj toto presne toto chcem mať v poriadnom aute. Zvukový zážitok v zmysle muzikálnom patrí do tejto triedy.

               Preto som sa nakoniec po väčšinu času len tak šuchtal. Počúval obľúbené songy, škeril sa na ostatných a bolo mi ukradnuté, čo sa deje naokolo. Mal som svoj svet menom Lexus LC. Dosmial som sa ale pri otvorení batožinového priestoru, začal som sa rehotať. Veľké auto a vzadu dieročka na topánky a jedno tričko. Daň za dizajn? Alebo niekto zabudol?

Lexus LCHahahaha, že batožinový priestor takmer päťmetrového auta.

P.S. Všetky slová vyššie napísané vyšli z môjho vnútra. Nie negrcal som, len sa mi poľahky vynorili zo šedej mozgovej kôry. A ani neboli ovplyvnené finančnými či inými tokmi zo strany importéra J. Howk.


  • lc,lexus,

GALÉRIA - 59 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ