Lexus CT a NX: Osviežení exoti

Výhradne hybridný kompaktný hatchback Lexus CT 200h aj hybridnú verziu SUV označovaného NX 300h som mal možnosť vyskúšať na medzinárodnej prezentácii v Madride. Pri exteriéri vykonali dizajnéri iba nutné minimum a pri oboch modeloch sa zmenila maska, aby sa autá viac zaradili do aktuálnej identity značky a nárazníky, aby sa nepovedalo. Technických inovácií je však viac.

Lexus CT 200h

Vonkajšie zmeny sú na hatchbacku ešte menej výrazné ako na SUV, CT 200h totiž už podstúpilo facelift dávnejšie, na modifikácie tak zostalo menej priestoru. Nové sú svetlá s pásom denného svietenia presunutým v rámci svetlometu do hornej časti, predné aj zadné s novou grafikou využívajú LED. Nové možnosti sú aj v ponuke farieb laku a diskov kolies.

V interiéri je najpodstatnejšou novinkou displej navigácie s uhlopriečkou 10,3 palca, základné audio má naďalej 7 palcov ako doteraz. Niektoré materiály sa vymenili za ekologickejšie a prijalo sa niekoľko ďalších opatrení pre energetickú úspornosť, systém kombinujúci benzín a elektrinu a s výkonom 100 kW zostal nezmenený. Jemnej aktualizácie sa dočkali bezpečnostné a asistenčné systémy, pribudlo automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel.

Lexus NX 300h

Ani pri SUV nechcel Lexus robiť veľké zmeny, veď od jeho uvedenia v roku 2014 sa stal trhákom značky a tvorí takmer tretinu z celkových predajov v Európe. Zákazníkom sa teda zjavne páči, výrobca im však teraz vie ponúknuť viac. Napríklad adaptívne LED svetlomety, pozostávajúce zo 6 vysoko svietivých LED, ktoré sa zapínajú tak, aby osvetľovali čo najviac priestoru, ale neoslňovali iných účastníkov. Ďalších 23 LED slúži na denné svietenie, 16 LED je v sekvenčných smerovkách a dve sú v hmlovkách s prisvetľovaním zákrut.

V kabíne má zákazník nové možnosti farebných kombinácií a niekoľko nových prvkov infotainmentu. Ten sa ovláda inovovaným touchpadom s rozpoznávaním písma, rozhranie systému sa zobrazuje na 10,3 palcovom displeji, obrazovka audia v nižších verziách sa zväčšila zo 7 na 8 palcov. Zväčšujú sa displeje nielen v autách, ale aj na mobilných zariadeniach – Lexus NX má preto zväčšenú podložku bezdrôtového nabíjania smartfónov. Okrem toho pribudol 6,2 palcový head-up displej premietajúci údaje priamo na sklo, elektrické otváranie veka kufra s aktiváciou kopnutím pod nárazník a 360°parkovací systém.

Výrobca udáva, že pri facelifte popracoval aj na podvozku Lexusu NX pre lepšiu obratnosť, potlačenie náklonov, vibrácií a otrasov a zvýšenie komfortu jazdy. Prvá jazda s modernizovanou verziou mi iba potvrdila to, čo platilo aj doteraz: športovosť treba hľadať v iných radoch, tieto hybridné Lexusy reprezentujú tú luxusnejšiu stránku značky, ekologickosť a pohodlné jazdenie s tichým pohonom a zameraním na nízku spotrebu. Z toho vyplýva nedostatok dynamického zážitku spôsobená prevodovkou CVT a pocit znásilňovania auta, keď od neho človek chce plný výkon. Svoje silné stránky si však CT aj NX držia aj po modernizácii. Na Slovensku bude SUV NX v predaji aj s benzínovým preplňovaným dvojlitrom pod označením 200t.


GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ