Lexus: Bude mať Lexus LFA nástupcu?

Omamný superšport Lexus LFA zrejme navždy zmenil pohľad na japonskú značku. LFA bola zaujímavé nielen parametrami, ale aj spôsobom predaja resp. rezervácie. Nuž, 500 kusov je pre mnohých záujemcov ale aj zberateľov lákavý počet. Veľkým fanúšikom je dokonca aj populárny Jeremy Clarkson.

Na detroitskom  autosalóne sa  portál CarBuzz.com opýtal Jeffa Brackena, viceprezidenta a generálneho riaditeľa Lexus Group, na nasledovníka LFA. Bracken odpovedal: ,,Potrebujeme viac automobilov, ktoré ľudí fascinujú. Naši  predajcovia sa nás často pýtajú na nástupcu LFA. Toto vozidlo bolo absolútne výnimočné po technologickej stránke, výkonom aj jazdnými vlastnosťami. Nevylučujem to. Myslím, že keď sme konfrontovaní s toľkými emóciami a takým množstvom otázok, nemôžeme ich ignorovať. Tieto dvere rozhodne nie sú zatvorené.” Hoci sa Bracken nevyjadril presnejšie, z jeho odpovede je zrejmé,  že automobilka sa môže zaoberať myšlienkou na ďalší superšport.

Pre osvieženie pamäte. Práce na vývoji LFA Lexus za začali po roku 2000.  Koncept predstavili v roku 2005,  o dva roky neskôr prototyp a v roku 2008 predsériovú verziu. Výrobu spustili koncom roka a v decembri 2012  zišiel z pása posledný, päťstý exemplár limitovanej série. Mimoriadne kupé malo ľahkú karbónovú karosériu. Na konštrukcii motora sa podieľala Yamaha. Špeciálne pre LFA vyvinula vidlicový desaťvalec s objemom 4,8 l a výkonom 412 kW pri 8 700 min-1.

Ekológia a ekologické modely sú fajn, ale akosi nie sú pre klientov dostatočným lákadlom. Športové autá sú nielen výborným marketingovým nástrojom, ale stále sú a aj sa rodia vášniví vodiči, ktorí si užívajú zákruty. Chcú byť s autom spojení, nielen v ňom existovať. Šoférovanie je jednoducho životný štýl. Niečo, čo sa zobrať a neraz ani naučiť nedá. Človek to má v sebe zakorenené, takmer už od narodenia. Preto sa teším, že vznikajú nové emotívne autá, ale aj staré s novým kabátom. A dokonca netreba ani veľa kilowattov, stačí poriadny podvozok, komunikujúce riadenie, presné radenie a (azda najlepšie) poriadny atmosférický motor. A v prípade Slovenska aj kvalitný asfalt 😊. Preto treba ukazovať záujem aby automobilky neskončili v nezmyselnej ekoelektrickej letargii. Príkladom je parádny projekt Toyobaru GT86/BRZ. S perfektnou myšlienkou a neskutočne dobre komunikatívnym modelom sa posunul takmer do zabudnutia alebo na okraj záujmu. Tu sa žiaľ ukázalo, že aj keď sú by fanatici boli, ale len takí, čo potrebujú na dosiahnutia zážitku enormne veľa výkonu. Avšak, nie je umenie jazdiť rýchlo, keď máš rýchle auto...


  • lexus,lfa,

GALÉRIA - 3 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ