Le Mans: Slovenský tím je pripravený

Miro Konôpka má za sebou už dva štarty v Le Mans, avšak len ako jazdec a v kategórii GT. Vyraziť do Francúzska s vlastným tímom a s autom kategórie LMP2 je teda poriadna zmena. Tím ARC Bratislava bude štartovať s autom Ligier JS217, ktoré poháňa jednotný motor Gibson V8 s výkonom okolo 600 koní. Spolu s veteránom Konôpkom sa budú v tesnom kokpite striedať dvaja mladíci Konstantinis Calko z Lotyšska a Holanďan Rik Breukers. Pre nich to bude na okruhu La Sarthe premiéra.

Kategória LMP2 prešla tento rok zásadnými zmenami predpisov. Po novom sú na výber len štyri šasi ORECA, Ligier, Dallara a Multimatic-Riley. Konôpka si Ligier zvolil aj preto, lebo výrobca Onroak sidli priamo pri okruhu v Le Mans a tak verí v dobrú technickú podporu. Všetky autá majú rovnaký motor a tiež elektronické systémy. Na preteky majú k dispozícii len 14 súprav pneumatík na suchú cestu s troma rôznymi tvrdosťami zmesi, ďalšie štyri súpravy sú určené na oficiálne testovanie a tréningy. Autá majú 75-litrovú nádrž na palivo, čo stačí na 9 - 10 kôl na 13,5-kilometrovom okruhu. Predpokladaná dĺžka jedného stintu je okolo 30 minút v plnom tempe.

V rámci prírpavy odjazdil tím ARC Bratislava oficiálne testovanie ELMS v Monze a aj niekoľko súkromných testovacích dní na Slovakia Ringu. Konôpka si nové auto pochvaľoval, s mäkšími pneumatikami a kratším sprevodovaním (počas testov sa ani nedostali na najvyšší prevod) by podľa neho mohlo zlomiť aj neoficiálny rekord nášho okruhu. Tím ešte stále čaká na dodanie rýchlejšieho aerokitu pre Le Mans, musel sa tiež vyrovnať s ďalšími oneskorenými dodávkami napríklad aj motora. Po oficiálnych testoch ostáva auto vo Francúzsku, kde by mala prejsť repasovaním prevodovka. Auto ešte pred odchodom v Bratislave pokrstil Tomáš Maštalír, pre šťastie mu dali slovenské meno Ondrej podľa Mirovho starého otca.

Čo ich čaká?

Tímové kamióny vyrazia do Francúzska už počas víkendu, aby sa stihli rozložiť. Už 1. júna sa 40-členný tím musí dostaviť na technické a administratívne preberanie. V nedeľu 4. júna je na pláne oficiálne testovanie, ktoré je povinné. Od 14. júna sa roztočí kolotoč tréningov a kvalifikácii, tie nočné musia povinné absolvovať všetci piloti. V piatok sa tímy presunú do mesta, kde sa predstavia fanúšikom na prehliadkovej jazde mestom. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že tradičná driver's parade je naozaj veľký zážitok. Preteky odštartujú v sobotu 17. júna o 15:00 a skončia sa o 24 hodin neskôr.

V plnej dĺžke ich bude tradične prenášať televízia Eurosport, avšak aj vďaka účasti ARC Bratislava sa Le Mans tento rok dostane aj na obrazovky RTVS. Druhý okruh prinesie spolu štyri a pol hodiny v štyroch blokoch. Prvý je v pláne v sobotu o 19.00, druhý o polnoci, tretí v nedeľu ráno o 10.20 a finále od 14.00.

Plány do budúcnosti necháva Konôpka zatiaľ otvorené. Na dnešnej tlačovej konferencii naznačil možný návrat do Ázijského seriálu Le Mans (Asian Le Mans Series), kde v uplynulých sezónach dosiahol viacero zaujímavých výsledkov v kategórii LMP3 s Ginettou. Najprv sa však musí Ligier vrátiť z Le Mans a skontrolovať, motor zrejme bude čakať repasovanie, a to nie je lacné. Auto by sa tiež mohlo objaviť na Veľkej cene Slovenska, kde by nemalo konkurenciu. Špekuluje sa tiež o tom, že spolu Ginettou by ARC Bratislava mohol postúpiť vyššie do kategórie LMP1, v ktorej sa budúci rok čaká 8 až 10 nových súkromných áut. Tieto na rozdiel od továrenských tímov Porsche a Toyota nemusia používať hybridnú techniku.


GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ