Land Rover Discovery: Veľký transformer

Nie som fyzicky žiadny obor, skôr temer konfekčný „trpaslík“ s výškou 175 cm. Vodičský preukaz mám na všetko, od motocyklov až po nákladné autá a autobusy. Šoféroval som aj 40 tonový ťahač. Skúseností mám hromadu. Avšak objavovanie možností novej generácie Land Roveru Discovery ma stále viac a viac udivovalo a aj zaujalo. Je to presne jedno z tých áut, od ktorých človek primárne nič nečaká, avšak prekvapivo hromadu dostane.

First Edition

               Super marketingový ťah – maxi výbava, super cena, limitovaná úvodná edícia, exkluzívny vzhľad. First Edition LR „Disco“ je jednoznačne „nabúchaná strojovňa“.

A musím poznamenať, že štýlové plakety po aute ju naozaj robili výnimočnou, spolu s netradičnou farbou. Len som si v úvode musel zreteľne uvedomiť rozmery auta s pozíciou za volantom „ala traktor“ – fakt vysoko. Inak, „nepríjemný“ je na ňom ešte jeden fakt – obsahuje toľko vychytávok a parádnych detailov, že neviem, či sa mi všetky podarí opísať. Je to jedno z tých áut, pri ktorých sa naozaj oplatí si prečítať návod na použitie.

Napríklad priestor medzi sedadlami. Okrem voliča tu je podobne otočný „vyberač“ pohonu štvorkolky aj tlačidlá výšky podvozka.

Pod lakťovou opierkou je najprv plytký priestor na drobnosti a potom chladnička na štyri konzervy, ale zmestí sa do nej aj pollitrovka.

A o všemožných možnostiach zobrazovania rôznych údajov na centrálnom displeji, tak to sú úplne zbytočné slová (aj pri výbere obrazu štyroch kamier, čo je zase vzhľadom na rozmery potreba). A pred spolujazdcom sú dve schránky, dve sú aj „diery“ v streche.

A dva ďalšie rady

               Sedenie v druhom rade je, hmm, nie zlé. Sedadlá ako také sú masívne, opticky sa im nedá veľmi čo vyčítať. Len by to chcelo pár centimetrov hore. Kolená som mal v nie (aspoň pre mňa) práve optimálnej polohe. Celý rad sa dá ešte aj posúvať. Tak som sa usadil do posledného radu – vyklápa sa čisto elektricky, stačí len stlačiť príslušné tlačidlo pri dverách alebo v batožinovom priestore.

Na moje veľké prekvapenie som sa usadil viac ako komforte, práve vďaka vyššiemu posedu a možnosti zasunutia chodidiel pod stredný rad. Po extrémne dlhom čase je Discovery auto, ktoré sa naozaj hrdo môže pýšiť označením sedemmiestne.

Akurát je dosť netradičné, aby som sa pri potrebe komfortnejšieho sedenia s osobným šoférom trepal až do posledného radu (😊), ale aspoň by som si mal kde nohy natiahnuť.

               Veľkosť auta podčiarkli aj dve vrecká na zadnej strane predných sedadiel aj mohutné vyústenie stredného tunela s ovládaním klimatizácie a USB konektormi na nabíjanie. Famózne je, že ani úplne vzadu človek nie je ukrátený o USB nabíjací komfort. Dokonca nechýbajú aj menšie odkladacie priestory. Musím uznať, že niekto nad spracovaním zadnej časti dosť premýšľal.

Veľký

               Lebo skĺbiť riešenie odkladacích priestorov tak, aby pri nevyužitých sedadlách tretieho radu výraznejšie neutrpela veľkosť a praktickosť batožinového priestoru, chce kus (možno aj) kompromisných riešení. Discovery má našťastie batožinový priestor riešený ako jednu veľkú kubickú dierku, a ešte dosť kvalitne polstrovanú. Hneď za nakladacou hranou je elektricky ovládaná výklopná plocha – celkom originálne riešenie, len treba občas väčšiemu nákladu pomôcť aby ju elektromotorčeky vedeli vytiahnuť.

Alebo sa dá zapnúť „kino“ a pozerať sa ako sa motorčeky trápia so sedadlami – občas som mal problém s tým, či mám príslušný ovládač tlačiť alebo ťahať, reakcia je trošku pomalšia, avšak vždy s pozitívnym výsledkom rovnej podlahy.

veľkÝ

               Dosť bolo obzerania auta. Nastal čas usadnúť za veľký volant s veľkými tlačidlami. Po naštartovaní relatívne veľkého motora sa ozval veľký šepot (😊). Vyššiu cenovku (84 423 €) cítiť aj na takomto detaile. Veľmi príjemná „balada“ vidlicového šesťvalca sa šírila naprieč celým otáčkovým spektrom. Našťastie, 600 Nm si s 2,2 tonovým autom vcelku poľahky poradilo aj bez potreby naháňania ručičky otáčkomera.

Samozrejme, zadarmo to nebolo. Pod 8 l/100 km som sa asi ani hádam nedostal, ale je to v tejto triede dôležitý údaj? Podľa mňa ani nie. Skôr celkový charakter auta. Tu by som ale mal jednu malú výhradu – podvozok. Pneumatika je vo svojej podstate „fasa“. Umožňuje ľahkú zmenu svetlej výšky a do istého momentu ponúka aj špičkový komfort. Keby „chúďa“ nenarazila na naše cesty.

Problém je totiž pri prejazde rýchlych nerovností a potrebe poriadneho výkmitu. S týmto má problém ale väčšina podobných koncepcií (a ešte k tomu s veľkými a ťažkými kolesami).

               Odhliadnuc od jemných nedokonalostí podvozka (a naozaj ohromných rozmerov) sa mi LR Discovery dosť pozdávalo. Všakovaké „fičurky“ a nápady spríjemňujúce nielen jazdu ale aj život s autom. Odporúčam pre tých, ktorí chcú naozaj veľa a vo veľkom (😊).


GALÉRIA - 67 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ