Land Rover Defender: Po 1,2 miliónoch kilometrov do Nitry

A samozrejme, pokojne by sa dalo povedať, že ide o marketingové prázdne slová ospravedlňujúce zánik známeho off-road-u. Žiaľ, svet úzko špecifikovaných vozidiel neraz máva krátky život, aj keď Land Rover Defender sa zrodil a žil v parádnych a slávnych časoch. Vozil, zachraňoval, brodil už od roku 1948, kedy bola svetu v Amsterdame predstavená prvá generácia. Odvtedy sa toho veľmi opticky ani technicky nepomenilo.

Mal som tú česť chvíľu na ňom jazdiť. Jeho surovosť bola naozaj surová 😊. Keďže je primárne koncipovaný ako RHD, tak v LHD forme som sedel takmer na dverách s vyosenými pedálmi. Nevadilo. Technická jednoduchosť bola jeho prednosťou. Veľmi som zvedavý, s čím a s akou koncepciou príde nová generácia.

Isté však je, že testovacia flotila najazdila dovedna 1,2 milióna kilometrov  v tých najnehostenejších a najextrémnejších podmienkach. V teplotách od +50 do -40 °C, a až do výšok nad 3 000 m n.m. A dokonca jazdil aj po Nürburgringu, ale taktiež po bahnitých cestách Eastnor vo Veľkej Británii, na skalách Moabu v Utahu, či na piesočných dunách v Dubaji.

Nový Defender bol navrhnutý a vyvinutý vo Veľkej Británii v Gaydone, kde sídli svetové dizajnérske, inžinierske a testovacie centrum automobilky Land Rover. Novým výrobným domovom globálnej produkcie Defenderu bude nedávno otvorený výrobný závod Nitre. No jaká paráda 😊.


GALÉRIA - 6 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ