Lamborghini Urus: Rambo-Lambo oficiálne predstavené

Tretím modelom v ponuke Lamborghini je podľa predpokladov SUV, na ktoré talianska automobilka láka už viac ako päť rokov. Finálna sériová verzia našťastie nie je vzhľadom ďaleko od pôvodného konceptu s rovnakým názvom, čo je len dobre. Minimálne pri pohľade na predné aj zadné partie je okamžite jasné, že toto je Lambo. Platforma MLB je spoločná s Bentley Bentayga, Porsche Cayenne a Audi Q7, no Lamborghini je oproti nim vďaka svojej DNA úplne inde.

Prvé Lambo s turbom

Urus napriek tomu, že ide o SUV, nerobí hanbu svojej značke a ide o pravé Lamborghini: pre istotu to v rámci koncernu dohodli tak, že žezlo najrýchlejšieho SUV bezpečne preberá Lambo od Bentley Bentayga. Pod jeho kapotou však nenájdeme atmosférický V12 či V10, ale preplňovaný V8 s objemom 4,0 litra a výkonom 478 kW (650 koní) a krútiacim momentom 850 Nm od 2 250 do 4 500 otáčok. Motor má výkonový pomer 162,7 koňa na liter objemu a hmotnostný pomer 3,38 kg/k.

Kolos s hmotnosťou 2,2 tony s týmto agregátom akceleruje z miesta na stovku za 3,6 sekundy, 200 km/h dosiahne za 12,8 sekundy a dokáže zrýchliť až na 305 km/h. Pri nízkej záťaži sa polovica valcov vypne a šetrí sa tak palivo. Štandardom je automatická 8-stupňová prevodovka ZF a pohon všetkých kolies s centrálnym diferenciálom Torsen. Krútiaci moment je štandardne delený v pomere 40/60 na predok/zadok, podľa potreby vie presunúť do 70% dopredu alebo 87% dozadu.

Do každých podmienok

Ovládač na stredovej konzole nazvaný Tamburo (bubon) mení charakteristiku auta podľa zvoleného režimu: Strada na komfortné cestovanie, Sport a Corsa sú ostrejšie módy určené na cestu, novinkou medzi nimi je Neve na sneh, do terénu sú potom vyhradené Terra (off-road) a Sabbia (piesok). Pri posledných troch sa zdvihne vzduchový podvozok, svetlá výška sa dá meniť od 158 do 248 mm. Napriek tomu sa asi veľmi s výletmi do terénu nepočíta, Urus má totiž pneumatiky na diskoch s rozmerom 21 až 23 palcov.

Za nimi sú štandardne karbonovo-keramické brzdy, predné 440 mm a zadné 370 mm kotúče sú najväčšie v sériovej výrobe. Zo 100 km/h s nimi zastaví ťažké SUV na 33,7 metroch. Pre výbornú ovládateľnosť má Urus riadenie zadnej nápravy, jej kolesá sa natáčajú podľa rýchlosti o 3 stupne. Pri nízkej rýchlosti v opačnom smere ako predné kolesá. Auto sa potom správa ako keby malo o 600 mm kratší rázvor a ľahšie sa s ním manévruje. Vo vyššej rýchlosti sa natáčajú v smere predných kolies a zvyšuje sa tým stabilita.

Vodič ako pilot

Auto dlhé 5 112 mm, široké 2 016 mm a vysoké 1 638 mm má rázvor 3 003 mm, o vnútornom priestore tak veľmi pochybovať netreba. Rovnako ako o luxuse v päťmiestnom interiéri. Filozofiou Lamborghini je, že sa má vodič cítiť ako pilot. Pred očami má digitálne prístroje a v rukách volant s tlmením vibrácií pre maximálny komfort v každých podmienkach. Nechýba ani celý zástup moderných asistenčných systémov.

V príplatkovej ponuke sú ultra-komfortné sedadlá nastaviteľné v 18 smeroch, moderný infotainment, ako aj audio Bang & Olufsen s 3D zvukom, výkonom 1 700 W a 21 reproduktormi. Samozrejmosťou je batožinový priestor rozšíriteľný zo základných 616 litrov sklopením zadných operadiel na 1 596 litrov. Prvé Urusy sa dostanú klientom na jar 2018, cena bez dane sa pohybuje okolo 170 tisíc eur.


GALÉRIA - 14 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ