Kia Stinger: Štipľavý bozk

Je to také prepojenie dvoch svetov, dvoch pohlaví. Na jednej strane elegantnosť, noblesa a štýl, na druhej surovosť, dravosť a výbušnosť. Stinger totiž smerujem tam, kde tvrdou rukou vládnu najmä nemecké prestížne značky. V triede GT sa všetky vlastnosti menia na cnosti. Pod dlhou prednou kapotou sa pre Európu budú ukrývať tri motory. Azda najmenej zaujímavý je nový 2,2 litrový naftový štvorvalec dávajúci 147 kW a 440 Nm. Akcelerácia 0 – 100 km/h mu trvá (relatívne lenivých) 8,5 sekundy. Štýl auta si jednoznačne žiada vôňu benzínu v podobe preplňovaného dvojlitra (188 kW a 353 Nm) a hlavne dvoma turbodúchadlami dopovaného 3,3 litrového vidlicového šesťvalca s výkonom 272 kW a 510 Nm. To sú správne čísla hodné triedy. Aj stovka za 5,1 s je slušne krátka. Príjemné je, že všetky motory sú spriahnuté s osemstupňovou automatickou prevodovkou a hlavne, na výber je nielen pohon kolies zadnej nápravy ale aj všetkých. V prvom prípade dokonca aj so samosvorným diferenciálom (opcia).

Stinger je vybavený systémom elektronicky nastaviteľného pruženia DSDC. Vodič si môže vybrať z piatich jazdných režimov - Eco (ekologický režim), Sport (športový režim), Sport+ (superšportový režim), Comfort (pohodlie) a Smart (inteligentný režim). Podľa vybraného režimu sa mení aj charakteristika motora a posilňovača riadenia.

Chuťovkou sú, pre najvýkonnejší model, brzdy Brembo (350 mm vpredu, 340 mm vzadu) so štvorpiestovými prednými strmeňmi a dvojpiestovými zadnými strmeňmi či špičková aparatúra Harman Kardon (15 reproduktorov).

Už si len treba počkať na druhú polovicu tohto roka, kedy začne oficiálna výroba. Myslím si, že na Stinger sa veru oplatí počkať.  


GALÉRIA - 14 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ