Kia Sportage: V správnom prestrojení

Pokojne by sa dalo na túto Kiu použiť označenie kamufláž. Azda každému je na prvý pohľad jasné, že medzi športovo poladeným exteriérom a naftovým motorom s výkonom 104 kW asi nebude veľký prienik záujmov. Neprináleží mi však zatracovať pohon ešte predtým, kým ho reálne nevyskúšam, takže predsudky bokom a nasadiť triezvu optiku.

Podstatným vizuálnym prvkom GT-Line sú svetlomety v nárazníku, štvorice v nárazníku Kia rada prezentuje ako ice cubes (teda ľadové kocky ;). Vyzerajú efektne a preto zamrzí, že slúžia len ako hmlovky a nie na denné svietenie. Exteriérový balík ďalej pokračuje nejakými tými nástavcami a zadným spojlerom, vkusne ho dopĺňajú 19-palcové disky.

Štýlovo aj vnútri

Interier je tiež športovo poňatý s výraznou dominanciou čiernej. GT-Line sa prejavuje na volante či sedadlách. Výsledný efekt je dobrý, ešte aj falošnému prešívaniu palubnej dosky som celkom ochotný veriť. Rozmiestneniu ovládacích prvkov nechýba logika a aj na info-zábavný systém so znalosťou slovenčiny netreba titul CSc.

Sportage je dostatočne priestranný pre štvorčlennú rodinu, ku komfortným bonusom top výbavy patria predné sedadlá s vetraním a elektrickým nastavením. Veľkosť batožinového priestoru sa dá upraviť nastavením sklonu zadného operadla, roletka sa šikovne uloží pod podlahu. Veko kufra sa v duchu trendov otvára s pomocou elektromotora, pri bezkľúčovom prístupe mi obligátne chýba tlačidlo „zavri a zamkni“.

Podvýživa?

Už v úvode som načrtol otázku, ako si s dynamickým vzhľadom poradí neveľký turbodiesel. Nuž, nie je to zlé, ale... Motor s objemom 1,7 litra dosahuje výkon až 104 kW a krútiaci moment 340 Nm, čo na tento objem nie je zlé. Okrem mierne drnsejšieho prejavu však trpí aj turboefektom, takže do nástupu maxima krútiaceho momentu od 1 750 otáčok je trochu prispatý. Potom však ožije a naozaj sa snaží.

Pocit dynamiky podporuje sedem nakrátko zoskladaných prevodových stupňov, ktoré dvojspojková prevodovka mení primerane svižne a väčšinou hladko. Vrchné dva-tri prevody by však mohli byť trošku dlhšie, aby auto na diaľnici pôsobilo viac uvoľnene a zmestilo sa so spotrebou pod 6 litrov na 100 km.

Kam teda patrí

Charakter tohto pohonného ústrojenstva predurčuje Sportage skôr na pohodlné jazdy než na vymetanie zákrut. Jeho obratnosť je primeraná veľkosti, teda žiadny zázrak agility, ale ani ťarbavý maco, ktorého ide vyvaliť už len pri pohľade na oblúk. Z pohľadu bežného človeka, ktorý sa chce v bezpečí doviezť kamkoľvek, je Kia príjemné auto. Navyše ho podporí aj balíkom bezpečnostných systémov: aktívne sledovanie jazdného pruhu, čítanie dopravných značiek a slušné natáčacie xenóny má už v základe, sledovanie mŕtveho uhla a automatické núdzové brzdenie sa aj k najvyššej výbave pripláca.

Výber auta je vždy otázkou priorít. V tomto prípade je azda najväčším kompromisom motor, pretože zo stránky priestoru, pohodlia či štýlu sa Sportageu vo výbave GT-Line ťažko niečo vytýka. Osobne by som asi siahol po 1.6 T-GDI, alebo po niektorom z naftových dvojlitrov. Za tisícku či dve navyše dostanete viac dynamiky a pohon všetkých kolies, a to si toto auto aj za cenu vyššej spotreby celkom zaslúži.


GALÉRIA - 29 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ