KIA Sorento 2.2 CRDi: Bežný prací prostriedok

Dlhodobo mám pocit, že vlastniť Kiu Sorento nemusí byť vôbec zlý nápad. Tak schválne - viete si spomenúť, kedy ste jednu videli? Že nie? Pritom je ich na cestách tak veľa, že po chvíli sa vo vysoko položenej kabíne Sorenta cítite ako v GTA: San Andreas a máte dojem, že matrix generuje okoloidúce autá tak, aby boli identické s vaším.

Logicky mi z toho vychádza, že Sorento musí byť pre náhodného okoloidúceho neviditeľné. Ak mám byť úprimný, v pohode by som sa stavil, že aj radary by s ním mali problém. Sorento síce odfotia, no namiesto fotografie jeho obrovskej karosérie tam bude obrovský biely fľak s nápisom: Bežné veľké SUV.

Lebo to je presne to, čím KIA Sorento je. A prepáčte, ale bez akéhokoľvek náznaku čo i len najmenšej urážky. Má totiž niekoľko vlastností, ktoré by malo dokázať poskytnúť len veľké SUV.

Je veľká navonok

Skutočne. Sorento patrí k tým autám, ktorému jednoducho cez strechu nevidíte. Patrí taktiež k tým autám, pri ktorých si pri nastupovaní pomáhate hliníkovými schodíkmi. Pretože samozrejme, že áno.

So Sorentom si však nekupujete veľké SUV, ktoré chce byť dynamické, mestské, fluentné, zelené, plné kriviek a cez to všetko vyzerajúce ako pretechnizované vajco. Nie. So Sorentom si kupujete kus auta. Veľký, neohrabaný, impozantný a totálne priamočiary, a to je skvelé. Nehrá sa na športovosť, nehrá sa na tvary kupé, sedanu, shooting brake alebo čohokoľvek zbytočne kontraproduktívne, skrátka je tu preto, lebo vy chcete kus auta. 

Je veľká vnútri

Priznajme si to. Po svete sa pohybujú aj ľudia, ktorí si kupujú autá na základe toho, aké veľké sú navonok. To sú ľudia, s ktorými si veľa čo povedať nemám, a nerád by som sa s nimi zasekol vo výťahu. A potom sú ľudia, ktorí si kupujú veľké autá preto, lebo so sebou jednoducho potrebujú prenášať veľa miesta. A im dáva Sorento jednoznačný zmysel.

Keď teda prekonáte značné prevýšenie pri nastupovaní do auta a usadíte sa v kresle za kormidlom, zistíte, že máte za sebu asi dve futbalové ihriská potenciálne rovnej podlahy po sklopení sedadiel. Zároveň je tu veľa miesta aj v priečnom, nielen pozdĺžnom smere a paradoxne je z auta aj dobre vidieť, pretože netrprí prehnanými dizajnérskymi výstrelkami.

Ani zvnútra. Palubná doska je poskladaná z dobrých materiálov, aj keď prémiový feeling sa tu zasa úplne nekoná. Na KIA/Hyundai infotainment sme si všetci bez problémov zvykli, je dostatočne rýchly a prehľadný, funguje bez zasekávani alebo iných dysfunkcií a príjemne sekunduje prehľadnému prístrojovému panelu. Áno, všetky prvky sú tu na svojom mieste, len sú tak o tretinu väčšie, ako pri menších, cestnejšie zameraných autách.

Veľká je aj výbava auta. Nájdete tu ozvučenie harman/kardon, ktoré fakt aj znie, ako by ho robil harman/kardon. Pri taktomto mastodontovi je celkom fajn mať až štyri kamery, ktoré sledujú okolie auta. Kožené kreslá si môžete vyhrievať, ale aj nechať odvetrať. Vyhrievané vlastne môžete mať pomaly všetko, navyše priehradka medzi vodičom a spolujazdcom ukrýva indukčné nabíjanie smarfónov, USB konektor a dve prípojky na 12 voltov. A jeden veľmi podstatný AUX konektor, samozrejme.

Testované Sorento bolo päťmiestne, čo znamená masívnych 660 litrov batožinového priestoru, po sklopení zadných sedadiel sa dokonca 1732 litrov miesta na čokoľvek. A verte mi, že aj na spanie.

Je veľká na ceste

Vy to viete, ale vie to aj Sorento. To znamená, že je vybavené tristošesťdesiatkovou kamerou okolo celého auta, veľmi dobre odladeným adaptívnym tempomatom a rovnako citlivým systémom udržania v jazdnom pruhu LKAS. Okrem elektronických hovadín je tu však aj to postatné: Obrovské spätné zrkadlá.

Okrem nich je tu však aj 2,2-litrový naftový CRDi motor, ktorý je zároveň jedinou motorizáciou, ktorú môžete v Sorente aktuálne dostať. Jeho chod je trocha hrubší, no svojich 147 kilowattov (a to fakt nie je málo) podáva celkom sebaisto a prekvapivo plynulo pomedzi väčší rozsah otáčok, než aký by človek spočiatku čakal. Ozaj, tušili by ste, že krútiacich momentov je tu celkom autobusárskych 441 newtonmetrov?

Riadenie Sorenta potom čo najefektívnejšie pracuje na tom, aby ste nemali šajnu o tom, že jazdíte. Je odtiahnuté od diania na prednej náprave, podobne ako mäkko naladený, hojdavý podvozok. Ktorý sa úplne dokonalo hodí charakteru tohto auta.

Podobne ako osemstupňová automatická prevodovka, o ktorej funkcii pomaly ani neviete. Najvtipnejší na tom celom je však fakt, že za funkciu celého tohto ansámblu si Sorento vypýta len niečo okolo 7 litrov nafty na sto kilometrov, nad túto hranicu je ozaj ťažšie sa dostať.

Je to veľká vec

Sorento som od zastúpenia Kie bral s pocitom, že absolútne nemám šajnu o tom, čo ma nasledujúci týždeň čaká.

Čakala ma extrémne pohodlná jazda, neuveriteľne veľa miesta, nenápadne, no príjemne navrhnutý exteriér aj interiér, more výbavy a to všetko za veľmi férových 46 690 €. Za auto, v ktorom vám nebude chýbať vôbec, ale vôbec nič.

Ozaj, a neviete, kde sa ten bežný prací prostriedok dá kúpiť?


GALÉRIA - 31 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ