Kia Rio: Matematika nepustí

Diesel v segmente B je trochu okrajovou záležitosťou a niet sa čomu čudovať, s malým autom sa až toľko zvyčajne nejazdí a drahý a ťažký motor v ňom potom nedáva zmysel. Odráža sa to aj v ponuke značky Kia, ktorá u nás pre svoj model ponúka tri benzínové motory a iba jeden naftový. Na test prišlo auto v najvyššej výbave za viac ako 16 000 eur, teda za cenu, za ktorú dostať o číslo väčšie auto.

Vytrvalý postup

Samozrejme, také auto by malo základný motor aj bidenu výbavu, čo vôbec nie je prípad testovanej Kie Rio. Aj malé auto je opäť železným dôkazom toho, ako sa kórejská automobilka zase posunula o veľký kus dopredu, pritom už predchádzajúce Rio nebolo úplne márne. Nechcem dokola opakovať to isté, malú Kiu už podrobne a výstižne zhodnotil Martin v teste Ria s benzínovým motorom.

Kia RioKia Rio

Diesel prišiel v podstate rovnako vybavený, len nemal v interiéri červené doplnky, bez ktorých vyzerá farebne fádnejšie. Nič to však nemení na tom, že stále pôsobí solídne a elegantne, ľahko sa udržiava, je kvalitne spracovaný, prehľadný a všetko sa ľahko obsluhuje. Osobitne musím pochváliť priestor pre predných pasažierov aj drobnosti a nápoje, ktoré chcú mať cestou pri sebe.

Vysokú úroveň má aj ponúkaná výbava, ktorá je v stupni Platinum za 15 200 eur naozaj obšírna: S príplatkami vie byť priam až luxusná, v cenníku nechýba navigácia, kožené sedadlá, ktoré môžu mať vyhrievanie, rovnako ako volant. V nižšej výbave Gold už niektoré z týchto prvkov nedostať, to najpotrebnejšie však už obsahuje.

Nafta patrí do....

..do auta tým, ktorí ročne najazdia veľa kilometrov, čo iné? Aj diesel v malom aute má svoje opodstatnenie, za istých podmienok. V prvom rade ide o cenu: teoretická návratnosť investície do 1.4 CRDi je pri rovnakej výbave Platinum oproti benzínovému 1.0 T-GDI po prejdení takmer 28 000 kilometrov. To je výpočet len na základe obstarávacej ceny auta a aktuálnej ceny palív, po zarátaní nepochybne vyšších servisných nákladov sa táto hranica vzdiali ešte viac. Na svedomí to má okrem iného aj malý rozdiel v reálnej spotrebe: kým testovaný diesel jazdil za 5 l/100 km, Martin s 1.0 T-GDI v rovnakom aute mal spotrebu iba o liter vyššiu.

Kia RioKia Rio

Určite sa s preplňovaným benzínovým motorom tešil aj z podstatne lepšej dynamiky, litrový trojvalec má totiž oproti naftovému štvorvalcu o 30 koní viac a o 75 kg menej, vďaka čomu akceleruje na 100 km/h o takmer dve sekundy rýchlejšie. Ani nafta nie je pocitovo lenivá, motor CRDi má o 75 Nm krútiaceho momentu viac, avšak jeho maximum dosahuje iba v úzkom spektre medzi 1 500 a 2 500 otáčkami, kedy cítiť záťah, ale inak je motor vlažný a treba ho držať v správnych otáčkach 6-stupňovou prevodovkou s presným radením.

Výkonmi a dynamikou je naftovému motoru bližšie benzínový atmosférický štvorvalec s objemom 1,4 litra, ktorý síce potrebuje viac otáčok, ale je zábavnejší, spoľahlivejší a lacnejší na servis. Hranica teoretickej návratnosti dieselu sa pri porovnaní s týmto motorom posúva za 65 000 najazdených kilometrov. Pri veľkých nájazdoch má aj Rio zmysel s naftou, na diaľnici je auto stabilné a pohodlné, s dlhými presunmi nie je žiadny problém, v meste je výhodou jeho obratnosť. Univerzálnosť, priestor a výbava z neho robia horúceho kandidáta triedy, len si treba vedieť vybrať správny motor.


  • diesel,kia,rio,

GALÉRIA - 21 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ