Kia Rio: Keď sa chce, dá sa

Keď sa povie malé auto, mnohých zrejme v prvom rade napadne bestseller triedy od automobilky s letiacim šípom v znaku. Je to logické, Škoda má u nás dosť pevné a až prerastené korene. Avšak, aj Kia sa u nás výrazne udomácnila a jej produkty už dávno nepatria do druhej kvalitatívnej triedy. Práve naopak. S príchodom každého nového produktu dvíhajú pomyselnú latku kvality, aj dizajnu, vyššie a vyššie. Aj najčerstvejšia Kia Rio (oficiálny predaj sa začne 1. marca) spĺňa všetky atribúty potenciálne úspešného produktu.

Pekne odparkovane

               Hneď v úvode ide práve o dizajn, ktorý má potenciálneho klienta pritiahnuť do predajne. Tu sa dá máločo vyčítať. Rio je vkusne navrhnuté. Až sa natíska otázka, či si zvodné línie malé auto zaslúži. Najmä v promovanej červenej sa mi veľmi páči. Srší z neho energia s vnútorným nutkaním si okamžite sadnúť za volant (alebo vlastniť ho). Je však jasné, že takto stvárnené auto dozaista viac bude vyhovovať mladým a aktívnym ľudom (bez ohľadu na pohlavie).

               Interiér je dizajnovo a ergonomicky univerzálnejší, vyhovie aj rôznym telesným „schránkam“. Cítiť to najmä v nastavení volantu s veľkými dráhami (až som si myslel, že mi vypadne na kolená, keď som ho vyťahoval). Stredová časť prístrojovej dosky je jemne natočená k vodičovi. Všetky ovládače sú (našťastie) veľké a prehľadné. Aj keď ide o nový model, cítil som sa v ňom po chvíli ako doma, ako starý známy. V sektore pred radiacou pákou je bohato dimenzovaný priestor pre mobil aj s USB pripojením. Nad ním veľké ovládače ventilácie (na výber je podľa stupňa manuálna alebo automatická klimatizácia). Úplne hore sa týči displej vo forme ležiaceho tabletu. Super je, že je pekne v zornom poli očí, netreba veľmi preostrovať zrak a ani ho sklápať. V každom stupni je dotykový, mení sa len veľkosť (základ 5“, väčší 7“) a rozlíšenie. Nemej pôsobivé sú aj príplatkové (opäť podľa stupňa výbavy) prvky, kde sa nachádza napríklad multifunkčný volant, bezkľúčové  zamykanie, vyhrievanie volantu aj sedadiel, stierače s dažďovým senzorom, automatické zapínanie svetlometov, tempomat, cúvacia kamera a slušne obsiahnutý balík rôznych bezpečnostných prvkov. Čo sa však mne veľmi páči, je pocit vnímanej kvality. „Socka“ sa nekoná ani omylom.

Pár čísel

               Nové Rio má o 10 mm dlhší rázvor (2 580 mm), tenší a vzpriamenejší stĺpik C, krátky zadný previs. Celkovo je o 15 mm dlhšie ako jeho predchodca (4 065 mm) a o 5 mm nižšie (1 450 mm). Batožinový priestor má základný objem až 325 litrov. Predĺženie rázvoru o 10 mm a karosérie o 15 mm prispelo k zväčšeniu rozmerov kabíny. Priestor na nohy vpredu sa predĺžil na 1 070 mm a vzadu na 850 mm. Okrem toho ponúka širší interiér vo výške pliec než mnohá konkurencia - 1 375 mm vpredu a 1 355 mm vzadu. Nemej zaujímavé sú ale aj čísla, ktoré ponúka štvorica motorov. V tejto triede jasne vládnu benzínové motory. Trojicu začína štvorvalec s objemom 1,25 l s maximálnym výkonom 62 kW, maximálnym krútiacim momentom 122 Nm a priemernou spotrebou 4,7 l/100 km. Za ním nasleduje 1,4 l s číslami 74 kW, 133 Nm a 5,0 l/100 km. Posledným motorom je preplňovaný litrový trojvalec s pôsobivými číslami – 88 kW, 172 Nm a 4,7 l/100 km. Ak by predsa len niekto mal vnútornú potrebu siahnuť po naftovom motore, tak v ponuke je štvorvalcový 1,4 CRDi s 57 kW, 240 Nm, 3,4 l/100 km a 66 kW, 240 Nm, 3,7 l/100 km. Podľa verzie sa všetky kombinujú s päť alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, k 1,4 MPI sa dá objednať štvorstupňový automat (priemerná spotreba stúpne na 6,1 l/100 km).

               Nakoniec niečo pre mladých. S väčším displejom prináša pripojené služby od spoločnosti TomTom (navigácia), ako aj funkcie Android Auto a Apple CarPlay slúžiace na úplnú integráciu smartfónov.

               Tak či onak, Rio je kus(ok) parádneho a parádne poskladaného auta. So štartovacou cenou 9 900 € si výrazne zaslúži prvotnú myšlienku vo výbere auta danej triedy. Teším sa na prvý test.


  • kia,rio,

GALÉRIA - 38 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ