Kia Rio: Jednoducho

Agresívny výraz s takmer kolmou maskou na čiernom aute zvlášť nevynikne. Najmä keď medzi svetlami nie je klasická mriežka, ale len hladký lesklý plast. Kia sa však evidentne rozhodla ešte razantnejšie pustiť do konkurencie, ktorá je medzi malými autami stále veľmi silná.

A kým ostatní sa hrajú na všelijaké prémiovosti, Rio zostáva pekne pri zemi. V kabíne oživenej červenou farbou sa žiadny výrazný luxus nekoná. Teda aspoň zo stránky materiálov, pretože príjemné sedenie s vyhrievaním pod zadkom i pod rukami na volante základom luxusu je.

Skromnosť

Palubná doska Ria je naozaj jednoduchá, vynikne na nej pekne vyriešené ovládanie klimatizácie. Akurát červený displej so zobrazením teploty je zle čitateľný. Bezpečnostný balík za 990 € (len k top výbave Platinum) obsahuje udržiavanie v jazdnom pruhu, automatické núdzové brzdenie, bezkľúčový prístup a tiež prístrojovú dosku Supervision, ktorú by Kia mohla montovať aj bez toho. „Paličkový“ palubný počítač vyzerá staromódne.

Ďalším potenciálnym príplatkom je navigácia, za 700 € so 7-palcovým dotykovým displejom namiesto rádia s 5-palcovým dotykovým displejom. Plusom tohto riešenia je celkom slušné premietnutie obrazu z cúvacej kamery, dotykové prvky sa však triafajú o čosi horšie.

Priestrannosť je na túto veľkosť auta primeraná. Batožinovému priestoru uvádza Kia nadpriemerných 325 litrov a k tomu je ešte dojazdová rezerva. S trochou kreativity sem naložíte aj celkom nespratné veci typu kočík, trojkolka (dokonca oboje naraz, ale z kočíka len „podovozok“). Na malé auto slušný výkon.

Odhodlanie

Litrový trojvalec s výkonom 88 kW je aktuálnym vrcholom ponuky. Pamätám si ho ešte zo cee’du, kde nenadchol, toto je však iné. Po prvé, Rio je menšie auto, po druhé, Kia upravila softvér. Motor teraz ťahá plynulejšie bez citeľného nástupu turbodúchadla. Každá aktivita s pedálom plynu je sprevádzaná živelným vrrr... Ten motor jednoducho vrčí. Stále.

Ťahá však veľmi presvedčivo a je dobre zladený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. No keď ho budete naháňať v hornej polovici otáčkomera, pod 6 l/100 km sa zrejme nedostanete. Stačí si však upokojiť pravú nohu a sledovať pokles priemernej spotreby kamsi až pod 5,5 l/100 km. A to nie je také zle, pretože výrobca dospel ku kombinovaným 4,7 l/100 km.

Kia Rio 1.0 T-GDI - autofans.sk

Veľmi príjemný dojem zanechal aj podvozok na väčších 16-palcových kolesách. Nerovnosti zvláda slušne a ani sklony k rachotu neboli výrazné. Z pohľadu športovej jazdy by tu mohli byť aj širšie pneumatiky ako 195, ale na bežné jazdenie to stačí. A hoci ide o malé a teda aj lacné auto, nelikvidujte jeho charakter ešte lacnejším obutím. Zimné „barumky“ testovanému Riu vôbec neprospeli, pretože zvýraznili tendencie k nedotáčavému šmyku a so stúpajúcou vonkajšou teplotou sa presadzovalo čoraz menej precízne vedenie stopy.

Robí to, čo má

Mohol by som sa teraz rozpísať, ako by Rio mohlo mať to či ono (napríklad dvojspojková prevodovka by sa mi tu páčila), ale má to zmysel? Je to malé auto a tak ho treba brať. Do rodiny len ako plán B, inak príjemný štandard segmentu. Má plus za dizajn, motor svoj výkon vyvažuje hlučnosťou a podvozok neurazí ani pri ostrejšej jazde. Jednoducho a dobre.


GALÉRIA - 27 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ