Kia ProCeed: Revolučná revolúcia

Zaužívané končí, k svetu sa hlasí menej tradičné. V predchádzajúcej generácii bol ProCeed trojdverový hatchback, v novej je športovejšie kombi, známe aj ako „shooting brake“. Keď treba, tak treba. Chýbať našťastie nebude emotívnejšie GT, päťdverový hatchback Ceed aj ProCeed.

Extra

ProCeed s dĺžkou 4 605 mm je o 5 mm dlhší než Ceed Sportswagon, taktiež o 43 mm nižší (1 422 mm). A keďže ide o športovejší variant, má o 5 mm zníženú svetlú výšku. Rázvor 2 650 mm zostal nezmenený. Trošku emócie vtesnáva karosérii širší zadný nárazník s dvojitými koncovkami výfuku vo verzii GT a GT Line. V strede dverí batožinového priestoru sa veľkými písmenami vyníma názov ProCeed umiestnený pod LED koncovými svetlami, ktoré sa tiahnu po celej šírke dverí. Vozidlo tak získava jedinečný svetelný podpis.

Intro

Od ostatných modelov rodiny Ceed odlišuje radom zmien, ktorých zámerom bolo vytvoriť v kabíne športovejšiu atmosféru. Sivý stop z modelov Ceed a Sportswagon nahradila čierna látka. Na prahoch dverí sa vynímajú kovové nástupné lišty. Štandardnou súčasťou výbavy je volant s plochou spodnou časťou, pričom v modeloch vybavených dvojspojkovou prevodovkou môžu vodiči používať nové páčky sekvenčného radenia z kovovej zliatiny umiestnené na volante.

V závislosti od špecifikácie ponúka ProCeed aj celý rad rôznych predných sedadiel. ProCeed GT má nové športové sedadlá, ktoré majú v porovnaní s pôvodným modelom cee’d GT väčšie a pevnejšie bočné a stehenné opory. Sedadlá sú čalúnené čiernou kožou a semišom s červeným prešívaním a logom GT. V modeloch GT Line sa štandardne používajú predné sedadlá s väčšími bočnými oporami než v klasických modeloch Ceed a Sportswagon. Sú čalúnené čiernou látkou a svetlosivou syntetickou kožou.

Napriek riešeniu karosérie, má batožinový priestor viac ako slušný objem - 594 litrov. Zväčšovanie umožňuje sklápanie zadných operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40. Za príplatok sú k dispozícii elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, ktoré sa automaticky otvoria, keď vo svojej blízkosti zaznamenajú inteligentný kľúč. V batožinovom priestore sa nachádza sieť na upevnenie drobných predmetov a tiež systém koľajničiek na podlahe.

Emo

K dispozícii sú  tri motory - 1,0-litrový T-GDi (88 kW, 172 Nm), 1,4-litrový T-GDi (103 kW, 242 Nm), oba s filtrom pevných častíc a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Väčší je  k dispozícii aj so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Posledným do „bežnej“ trojice je naftový 1,6 CRDi (100 kW, 280 Nm s manuálnou prevodovkou, 320 s dvojspojkovou).

ProCeed GT už tradične poháňa 1,6 T-GDi, podobne ako Ceed GT. Ide o najsilnejší motor v ponuke, s výkonom 151 kW a 265 Nm. Okrem manuálnej prevodovky ho bude možno prvý krát skombinovať so sedemstupňovou dvojspojkou. Motor spolupracuje s generátorom elektronického zvuku, ktorý dodáva do kabíny prídavnú „zvuk“. Športovejší zvuk výfuku sa dosiahol tiež, a to zabudovaním nových výfukových klapiek.


GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ