Kia Picanto: Do mesta stačí základný motor, stojí pod 9 tisíc eur

Kórejské supermini je kvôli malému vzrastu síce nenápadné, ale pre automobilku Kia určite dôležité. Z aktuálnej generácie Picanta uvedenej v roku 2011 sa totiž po svete predalo viac ako 1,4 milióna. Na pohľad vyzerá novinka predstavená na jar v Ženeve tak trochu ako evolúcia, ide však o úplne novú generáciu s mnohými výraznými zmenami, ktoré badať predovšetkým na novej maske (typicky pre značku Kia dostalo aj Picanto tygrí nos) a svetlách vpredu aj vzadu. Dĺžka auta zostala medzigeneračne na rovnakom čísle 3 595 mm, vozidielko je tak skutočne kompaktné a veľmi obratné.

Viac možností

Generačná obmena sa okrem dizajnu mierne prejavila v proporciách auta. Predný previs sa skrátil o 25 mm, zadný sa predĺžil o 10 mm a zvyšných 15 mm pripadlo na zväčšenie rázvoru na 2 400. Vďaka tomu a úprave usporiadania a tvaru vnútorného priestoru je v aute viac miesta ako pre posádku, tak aj pre batožinu. V mestskom aute je dôležitejšia jeho agilita viac ako prvotriedny komfort na palube, no ani v malom Picante to nie je žiadna katastrofa. Na mysli mám samozrejme predné miesta, priestor pre cestujúcich vzadu je výrazne závislý od toho, ako veľkí pasažieri sedia pred nimi. Batožinový priestor má objem 255 litrov, po sklopení zadných operadiel až 1 010 litrov.

Pre tých náročnejších má Picanto na výber medzi piatimi farebnými prevedeniami interiéru a lepšie si ho tak prispôsobia svojim potrebám. Ale je to všetko treba? Krátke jazdy po meste nekladú až také nároky na výbavu, schválne som preto na prezentácii absolvoval prvé kilometre s autom z dolného konca ponuky. So základným motorom a najnižšou výbavou Amber začína cena Picanta na 8 840 eurách. Horúce počasie hneď pripomenulo, že sa oplatí mať klimatizáciu, ktorú pridáva vyššia výbava Silver spolu s diaľkovým centrálnym odomykaním. Jej cena je 9 690 eur, pri uvedení modelu platí na všetky cenníkové ceny akciové zvýhodnenie vo výške 200 eur. Jediným možným príplatkom je metalický lak za 390 eur.

Netreba veľa

Základné prevedenie má všetko životne dôležité a nič naviac, našťastie to dobre kompenzuje kvalita. Vôbec mi nevadilo, že je volant plastový a nie kožený, pretože jeho povrch je jemný a príjemný na dotyk. Netreba LED svetlá, stačí ich automatické zapínanie pri štarte, netreba senzory či kameru, miniatúrne auto s prehľadnou karosériou sa pri parkovaní dobre odhaduje. Netreba ani zliatinové disky, aspoň nebude taká škoda, keď sa oškrú o obrubník. Picanto ani v nízkej výbave nepôsobí neprimerane chudobne, ale skôr rozumne minimalisticky.

Rovnako aj základný motor je racionálnou voľbou, vyšší výkon v meste pri presunoch od jednej križovatky k druhej nie je potrebný. Litrový trojvalec s výkonom 49 kW je celkom kultivovaný aj na obchvate, mesto tak obslúži bez problémov. Samozrejme, aj s miniautom sa dá ísť vyššie cenou, výkonom aj výbavou. Stupeň Gold už znamená aj silnejší motor 1.2 MPI s výkonom 62 kW, okrem manuálnej 5-stupňovej prevodovky k nemu dostať aj 4-stupňový automat. Výbava je tu už vzhľadom na A-segment celkom luxusná: posuvná lakťová opierka, tempomat, kožený volant a hlavica radiacej páky, vyhrievanie sedadiel a volantu. Vrcholom ponuky je GT-Line, ktorý okrem športovejšieho vzhľadu exteriéru pridáva 7-palcový displej s navigáciou, kamerou, podporou Android Auto a Apple CarPlay, automatickú klimatizáciu či bezkľúčové odomykanie a štart. Do predaja vstupuje Kia Picanto 15. júna, zákazníci ju dostanú aj so 7-ročnou zárukou.

Cenník Kia Picanto
Motor Výkon Prevodovka Amber Silver Gold GT-Line
1.0 MPI 49 kW/66 k M5 8 840 9 690    
1.2 MPI 62 kW/84 k M5     11 460 13 680
1.2 MPI 62 kW/84 k A4     12 060  

 


  • kia,picanto,

GALÉRIA - 26 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ