Kia Picanto: Auto pre Stiga

Svet sa akosi veľmi zrýchlil. Všetci sa stále za niečím naháňajú, všetko chcú stihnúť. Výrobcovia áut tlačia pod kapoty stále viac a viac koní so stále menšou spotrebou (aspoň na papieri). Nám do hlavy tlačia, že autonómne vozidlá sú hudbou budúcnosti a bez nich hádam aj ľudstvo vyhynie. A keby nie, tak nás určite zachránia elektromobily. Chápem, ide predsa o mobilitu. Ale ešte stále sú tu ľudia, ktorí nad mobilitou preferujú bohapustý pocit zo šoférovania niečoho, čo nemusí byť nutne dokonalé a mať „vyhviezdičkovaný“ pocit bezpečnosti. Jednoducho sa vrhnúť do divočiny zákrut a užívať si. Alebo pokojne aj do mestskej džungle, kde sa tiež dá (svojim spôsobom) celkom slušne zabaviť. Nedávno sa mi totiž pod zadok dostal najmenší produkt progresívne šliapajúcej automobilky Kia.

Kia Picanto GT-LineGT-Line je špičková výbava. Za príplatok je len metalíza.

Keď sa povie Picanto

Mnohí si zrejme predstavia malé a vcelku nevzhľadné auto. Ono, dizajn je vždy vecou vkusu a áno, Picanto je malé, doslova mini auto. Aj keď. Nová generácia predsa len trošku zmužnela a dizajnovo sa vyšvihla (aj keď jeden môj kamarát povedal, že vyzerá ako keby bolo nabúrané). Podľa mňa sa mu výraznejšie „orezanie“ hodí, najme ak ide o top (celkom emotívnu) verziu GT-Line. Agresívnejšie tvarovanie dopĺňajú rôzne spojleríky, bočné lišty, parádne kolesá a vzadu dokonca náznak difúzora s dvojkoncovým výfukom. A to sú už vážne veci.

Malá vrtká, dobre jazdí

Nabudený som čakal aj veľké (nielen vážne) veci. Posledné produkty automobilky Kia na mňa dosť pozitívne zapôsobili. A prvé metre mi ukázali, že to aj v prípade Picanta nebude inak. Veľmi solídne spracovanie plastov, kožené čalúnenie, rôzne (dotiahnuté) detaily. Logické rozloženie prístrojov, dokonca aj chod tlačidiel je vskutku lahodný. Tu v podstate výčitky nemám (aj multimediálny systém pracuje rýchlo a rádio už zvláda aj DAB), len posilňovač riadenia a chod radiacej páky by sa zišlo zlepšiť. Točím volantom absolútne bezducho. Aj malíček by mi stačil a vôbec netuším čo ako kde mám natočené kolesá. Chod radiacej páky je zase s trošku dlhými dráhami, ale nie práve plynulý. Presný je, ale ako keby počas radenia sa nejaké mechanické časti o seba otierali a spôsobovali čudný pocit. Nie je to ono.

Čo je trošku škoda. Lebo motor, aj keď má objem len 1,2 litra, je viac ako slušný. Ma drsno-športový zvuk a na mestsko-prímestské šantenie plne postačuje. Veď Picanto váži prázdne len 1 028 kg a smer mení podobne poľahky. Také ozajstné mestské šantenie. Ale aj mimo. Motor aj s podvozkom je vcelku slušne odtlmený, takže posádku ani pri vyšších rýchlostiach neotravuje nadmerný hluk.  

Kia Picanto GT-LineMotor je klasickej konštrukcie. Vyznačuje sa kultúrnym chodom aj nízkou spotrebou.

Veľké v malom

Mám rád autá, ktoré nielen (ako-tak) dobre jazdia, ale sú aj (ako-tak) praktické. Nie je nič horšie, keď si nemám kde odložiť mobil alebo nebodaj ani fľašu alebo pohár s kávou. Je síce na šírku cítiť, že Picanto je malé auto, ale v smere odkladacích priestorov to nepredstavuje žiadne obmedzenie. Pred radiacou pákou je sú dokonca dva vysúvacie držiaky na nápoje.

Na druhú stranu, vzadu vo dverách nie je nič. Len kus veľkého plastu. Zrejme si pán v Kii povedali, že Picanto budú zrejme využívať len dvaja vpredu. Lenže vzadu dvaja dospelí vydržia aj dlhšiu trasu. Ono, len objem batožinového priestoru zodpovedá myšlienke preprave dvoch ľudí.

Aj keď je Stig zameraný na výkon, myslím si, že aj Picanto by sa mu celkom pozdávalo. Po Suzuki Ignis je to ďalšie mini, ktoré ma svojim štýlom dosť dostalo. Príjemne som si sedel za volantom (a to má len výškové nastavenie), podvozok parádne filtruje, v zornom poli mám nielen združené ukazovatele, ale aj displej multimediálneho systému. Asi má trieda „krpcov“ nového kráľa. Asi.


GALÉRIA - 45 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ