Kia Optima SW Plug-in: Lepšie spojenie

Kórejského zástupcu v strednej triede netreba zdĺhavo predstavovať, či už s karosériou kombi alebo ako hybrid. Dnes tu mám spojenie týchto dvoch verzií a aj trošku obavu, ako to bude spolu fungovať. V sedane totiž akumulátory zaberajú výraznú časť batožinového priestoru a tak komplikujú jeho využitie.

Balenie je kľúčové

Pri kombi však Kia odviedla omnoho lepšiu prácu a všetko napchala pod podlahu. Síce jemne zvýšenú, ale to v prvom momente neprekáža. Až po sklopení operadla začnete vnímať túto nedokonalosť.

Ďalšou drobnosťou je absencia samotného priestoru pod podlahou. Áno, toho, ktorým sa naháňajú litre objemu a kam sa obvykle zmestia len drobnosti. Zrazu však mám tieto povinné drobnosti v kufri a sú hneď štyri: taštička s povinnou výbavou, batoh s káblom, nejaká sieťka a ešte súprava na opravu defektu. Pri každom nakladaní ich prehadzujem tak, aby čo najmenej zavadzali.

Pohodlne a úsporne

Na komfortne naladenej Optime cítiť, že extra kilogramy hybridu dávajú podvozku viac zabrať. Optima je stále predovšetkým pohodlná, no na väčších nerovnostiach jej trochu chýba rezerva, aby bola ešte pokojnejšia.

Elektromotor umiestnený v šesťstupňovej automatickej prevodovke zvládne poháňať auto do rýchlosti 120 km/h, pri prudšej akcelerácii sa však o slovo prihlási dvojlitrový štvorvalec spod kapoty aj pri nastavenom režime EV. S jazdnými režimami to Kia nepreháňa, pretože tým druhým je HEV, teda bežný hybrid, teda výraznejšie zapojenie benzínového motora do akcie.

Kto chce ušetriť, ten bude intenzívne dobíjať. Ale dá sa vydržať aj bez toho (aj keď potom je kúpa takéhoto auta vlastne zbytočná) a jazdiť za menej ako 6,5 l/100 km. Tým sa hybridná Optima vyrovná hocakému naftovému motoru, k tomu ponúkne kultivovanejší prejav a dobrý pocit z ekologického auta.


GALÉRIA - 26 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ