Kia Optima: Optimálne optimalizovaná

Optima je z môjho pohľadu model, ktorý nemá všeobecnú popularitu a obľúbenosť. Je skôr ako keby utiahnutý v ďaleko zabehnutej konkurencii, čo je veľká škoda. Optima je totiž auto, ktoré síce nemá cveng, no ponúka praktický a dobre urobený interiér v dvoch karosárskych variantoch. Je to jedno z tých áut, od ktorých človek nič nečaká, no veľmi veľa dostane.

               Najväčšou zmenou je modernizácia motorov. Staršiu a celkom dosť svižnú naftovú jednasedmičku nahradila menšia a ekologickejšia jednašestka s výkonom 100 kW a 320 Nm. Preplňovaný dvojliter pre verziu GT ale v ponuke zostal, doplnila (či skôr nahradila atmo dvojliter) ho opäť jednašestka (benzínová) s výkonom 130 kW spriahnutá so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Po novom budú k dispozícii až štyri jazdné režimy - Eco, Comfort, Sport a Smart. Nový „Smart“ sa učí od vodičových reakcií a prispôsobuje režim aktuálnym jazdným podmienkam a nálade vodiča.

               Facelift sa jemne prejavil na revidovanom dizajne predného nárazníka, aj tvare hlavných a hmlových svetlometoch. Zadné sú poskladané z LED diód. Sedan má aj zadný nárazník jemne pozmenený. K dispozícii je nová farba farby „Runway Red", ako aj nové prevedenia 16-, 17- a 18-palcových diskov. Interiér zdobí novo navrhnutý volant, ambientné podsvietenie (6 farieb) a možnosť výberu farby interiéru – látková čierna, čierna so sivou, čierna alebo hnedá koža.

               Kia sa samostatne zamerala na varianty GT Line a GT. Oproti bežným exemplárom majú nové LED svetlomety do hmly, špecifické 18“ disky kolies, čierne kryty vonkajších spätných zrkadiel a masky chladiča. GT Line má jeden výfuk s dvojitou koncovkou, GT má dva výfuky. Sedadlá môžu byť potiahnuté čiernou (s prípadným červeným prešívaním) alebo červenou kožou.

               Na trh sa vylepšená Optima dostane v treťom štvrťroku tohto roka.


  • kia,optima,

GALÉRIA - 4 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ