Kia Ceed: Slovenské kimči alias Community of Europe, with European Design

Len pre doplnenie. Kimči je tradičná kórejská nakladaná kapusta, a skratka v preklade znamená európske spoločenstvo s európskym dizajnom. Hrozne to znie, no v okolí portugalského mesta Faro ukázal ceed veľmi ľúbeznú tvár.

Ozajstný Európan

               Aj keď je Ceed v podstate kórejským produktom, s rodnou krajinou má pramálo spoločného. Ako už napovedá názov, ide o čisto európsky projekt – tento fakt je cítiť hádam z každého detailu. Na úvod ale trošku medzigeneračnej štatistiky. Hatchback je o 20 mm širší (1 800 mm) a o 23 mm nižší (1 447 mm) než odchádzajúci model. Rázvor zostal rovnaký (2 650 mm), avšak predný previs je skrátený o 20 mm (na 880 mm) a zadný predĺžený o 20 mm (na terajších 780 mm). Sportswagon má zadný previs predĺžený o 115 mm (na terajších 1 070 mm) a dĺžku 4 600 mm.

               Päťdverový Ceed má objem batožinového priestoru 395 litrov (+15 litrov). Kombi sa ale môže pochváliť nielen zadnou lavicou delenou v pomere 40:20:40 (so sklápaním priamo z batožinového priestoru), ale aj 625 litrami určenými pre batožinu v základnej konfigurácii. Už takmer samozrejmosťou je dvojité dno a možnosť posuvnej priečky na uchytenie nákladu. Novinkou je elektrické otváranie piatych dverí.

               A hlavne, má perfektnú ergonómiu a prehľadnosť či skôr ľahkú čitateľnosť. Až na jednu maličkosť. Doteraz nemali mnohé modely zobrazovanie nastavenej teploty (iba po vyrolovaní v menu na centrálnom displeji). Teraz je síce rovno na otočnom ovládači, ale za slnečného počasia je čitateľnosť katastrofálna. Inak nemám veľmi čo vyčítať. Displej medzi združenými ukazovateľmi aj centrálny majú jednoduchú grafiku, o to lepšie a rýchlejšie sa s nimi pracuje. Našťastie, základné ovládače menu zostali tlačidlové – aj na volante. Dokonca aj z ich chodu a povrchovej úpravy cítiť, že si v Kii dali záležať aj na drobnostiach. A aj na ozvučení. V top výbave sa nachádza JBL, čo je slušný základ na viac ako priemerný zvukový zážitok.

               Zážitok je sedieť aj vzadu, akurát nie v zimných topánkach. Priestoru je všade dosť, aj posed ako taký je parádny, len chodidlá sa horko-ťažko vsúvajú pod predné, úplne dole spustené, sedadlá. Škoda. Veľká škoda, inak naozaj nie je veľmi čo vytýkať.

Tichooooo....

               Ponuka motorov nie je nijako zvlášť prevratná ani šokujúca. Benzínovým základom je atmo jednaštvorka s výkonom 74 kW. Za ňou pokračuje preplňovaný litrový trojvalec (88 kW) a preplňovaná jednaštvorka (103 kW). Naftová jedna šestka sa ponúka v dvoch výkonových variantoch – 85 a 100 kW. Všetky motory sa kombinujú so šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami, dva najvýkonnejšie sa dajú skombinovať aj so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Ako inak, z ponuky som si vybral kombináciu benzín/automat. Dôvod je jednoduchý – hustá premávka a vysoký pocit komfortu počas jazdy. A presne to všetko som aj dostal. Motor je príkladne utlmený, podobne aj ako hluk od podvozka. K dispozícii som mal aj možnosť športovejšieho režimu jazdy, ale využil som ju málo. Akosi som to nepotreboval, skôr som si užíval v podstate takmer dokonalý posed za volantom (v podstate preto lebo vraj dokonalosť neexistuje 😊) a vcelku precíznu prácu prevodovky. Ono, v normálnom režime je jemne letargická, ale hodilo sa mi to k jazdnému štýlu.

               V krátkosti alebo v rýchlosti na úvod toľko. Za mňa má Kia Ceed veľkú jednotku, teda aspoň v Portugalsku. Veľmi som zvedavý, ako sa jej podarí zdolať domáce slovenské cesty. A na úplný záver – štartovacia cena je 14 590 €. Za liter vo výbave Silver si musíš pripraviť minimálne 16 290 €, za rovnakú výbavu s 1.4 T-GDi 17 190 €. Avšak, v akciových cenách to vyzerá ale 13 990, 15 690 a 16 590 €, no nekúp to 😉.

 

P.S. Portugalsko je krásna krajina. Ak by si mal možnosť navštíviť ju, neváhaj. Kia nám veľmi spríjemnila dlhú cestu...


GALÉRIA - 24 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ