Kia: 48V mild-hybrid pre vznetový motor

Ekológia je zrejme najviac diskutovaná téma v automobilovom svete. Menej emisií jednoducho treba, aby sa v meste dobre dýchalo a boli všetci spokojní. Napríklad v takom slovenskom meste, čo sa Nováky nazývajú. Elektromobily sa tlačia do popredia (lebo vraj emitujú nula ničoho), a podobne aj progresívna mild-hybridná technológia pozostávajúca hlavne so silného motor-generátora zaisťujúceho nielen štartovanie ale aj pomoc bežnému spaľovaciemu motoru. Dostatočne veľké svaly a výdrž zabezpečuje aj (čiastočný) prechod na sieť so 48V napätím.

EcoDynamics+

Mild-hybridná technológia EcoDynamics+ ponúka neprekonateľný pomer nákladov a výkonu v porovnaní s full-hybridnými pohonnými jednotkami. Vďaka kompaktným komponentom je možné ju integrovať do existujúceho vozidla. Kia Sportage bude prvým modelom, ktorý bude ponúkať nový pohon skombinovaný so vznetovým motorom. Druhým bude budúci rok nová Kia Ceed.

Vďaka mild-hybridnej vznetovej hnacej sústave EcoDynamics+ bude Kia ponúkať čistejšie vznetové motory. Systém je spojený s technológiou selektívnej katalytickej redukcie (SCR) s aktívnym riadením emisií, ktorý znižuje emisie CO2 o 4 % v rámci nového Celosvetovo harmonizovaného skúšobného postupu pre ľahké vozidlá (WLTP) a až o 7 % v Novom európskom jazdnom cykle (NEDC).

Jednoduché riešenie

Mild-hybridný pohon obsahuje kompaktný 48-voltový lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 0,46 kWh a nový polohybridný štartér (MHSG). Elektronickým riadením generátora MHSG pomocou meniča sa systém plynulo prepína medzi dvoma režimami „motor“ a „generátor“. Generátor MHSG je remeňom spojený s kľukovým hriadeľom vznetového motora a pri zrýchlení poskytuje až 10 kW elektrickej energie do hnacej sústavy v režime „motor“, čím sa znižuje zaťaženie motora aj produkcia emisií. V režime „generátor“ systém zberá kinetickú energiu z vozidla počas spomaľovania a brzdenia a využíva ju na dobíjanie akumulátora.

Energia z akumulátora sa môže použiť aj na zabezpečenie novej funkcie „pohyblivého“ vypnutia a spustenia motora. Ak má akumulátor dostatočne veľa energie, spaľovací motor sa počas spomaľovania a brzdenia automaticky vypne. Systém MHSG potom môže motor opäť bez problémov naštartovať, a to v každej situácii – stačí, ak vodič zošliapne plynový pedál.

Kompaktný charakter umožňuje pomerne jednoduchú integráciu do existujúcej architektúry vozidla. V závislosti od vozidla bude 48-voltový akumulátor umiestnený pod podlahou batožinového priestoru. Keďže systém MHSG sa integruje priamo s motorom a poháňa kľukový hriadeľ pomocou remeňa, priestor motora potrebuje len minimálne úpravy.

Menič jednosmerného prúdu (DC/DC) akumulátora 48V umožňuje pripojenie akumulátora k palubnému zdroju napájania vozidla, čo vedie k výraznému zníženiu veľkosti akumulátora 12V, ktorý je potrebný na napájanie pomocnej elektroniky vozidla. Zavedenie systému MHSG zároveň znamená, že klasický štartér môže byť zmenšený a použitý najmä na studený štart pri nízkych teplotách. Vo väčšine situácií motor spúšťa 48V akumulátor.


  • kia,mild-hybrid,

GALÉRIA - 2 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ