Jeep Wrangler: Legenda s novou technikou aj hybridom

Jeep ho v správe nazýva najschopnejším SUV, našťastie ďalšie oficiálne informácie o novej generácii modelu Wrangler s označením JL sú viac upokojujúce. Aspoň Jeep Wrangler totiž nevymäkol, alebo aspoň sa tak zdá. Hneď dizajnom sa výrobca vôbec nechcel posunúť niekam do vôd moderných SUV a crossoverov, ale zostáva verný tradícii. Nech každý posúdi sám, ale na rodinnej fotke so starými a prastarými rodičmi vyzerá ako dobrý synáčik a dedič rodinného off-roadového bohatstva v najlepšej životnej forme.

Pevný základ zostáva

Vernosť originálnej koncepcii si zachováva Wrangler JL aj po stránke konštrukcie. Má rámový podvozok, päťprvkové zavesenia kolies, odnímateľné dvere a panely karosérie aj sklopné čelné sklo. Zostáva aj ponuka dvoch verzií karosérie: krátka s dvoma a dlhá so štyrmi bočnými dverami. Moderné prvky ako diely z hliníka alebo horčíka sú oku skryté, ale pomohli ušetriť na hmotnosti.

Štvordverový model je dlhý 4 785 mm, široký 1 875 mm a vysoký 1 868 mm, rázvor meria 3 008 mm. Predávať sa bude v štyroch výbavách: Sport, Sport S, Sahara a Rubicon. Dve najvyššie sú vybavené LED svetlami a už od základu má Wrangler vždy pohon všetkých kolies Command-Trac 4x4 s redukčným prevodom 2,72:1.

Dvojdverový model má dĺžku 4 237 mm, ostatné rozmery sú rovnaké. Vrcholom ponuky a najviac hardcore off-road verziou bude tradične Rubicon. Ten má pohon všetkých kolies Rock-Trac 4x4, novú generáciu náprav Dana 44 a redukciu 4:1, vrátane uzávierky predného a zadného diferenciálu. Predné stabilizátory sa dajú elektronicky odpojiť pre ešte lepšiu prejazdnosť. Predný nájazdový uhol Wrangleru je 44°, prejazdový 27,8° a odjazdový 37°. Svetlú výšku má 277 mm a brodivosť 762 mm.

Úplne nové možnosti

Všetky pohonné jednotky pre Jeep Wrangler sú nové. Benzínový 3,6 litrový Pentastar V6 (209 kW, 353 Nm) je aktualizovaný, základom ponuky bude preplňovaný štvorvalec s objemom 2,0 litra (200 kW, 400 Nm) a mild-hybridným systémom pre redukciu spotreby paliva. Na začiatku roka príde naftový agregát 3,0 Ecodiesel s výkonom 191 kW a 599 Nm. Benzínové motory majú štandardne 6-stupňovú manuálnu prevodovku, za príplatok je 8-stupňový automat, ktorá bude pre diesel štandardom. Všetky motory majú systém stop-štart.

Mnoho noviniek prináša aj nový interiér, napríklad štartovanie tlačidlom, subwoofer, 3,5 alebo 7-palcový informačný displej v prístrojovej kaplnke a infotainment Uconnect s uhlopriečkou 5, 7, alebo 8,4 palcov na stredovej konzole. Dve väčšie verzie ponúkajú aj online funkcie a Android Auto a Apple Car Play. Na palube je 75 bezpečnostných systémov, Jeep medzi ne počíta asi aj bezpečnostné pásy a každú brzdu samostatne, no má aj tie pokročilejšie, ako sledovanie mŕtveho uhla a konečne aj cúvaciu kameru.

Napriek svojmu funkcionalizmu ponúka Wrangler veľmi široké možnosti individualizácie rôznymi kombináciami materiálov a riešenia strechy, v ponuke je elektronicky a manuálne skladacia aj pevný hardtop. Ešte viac na mieru šitých doplnkov tradične prináša Mopar, ktorá má viac ako 200 kusov certifikovaného príslušenstva. Wrangler s ním potom vie vyzerať aj takto.


  • jeep,wrangler,

GALÉRIA - 36 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ