Jaguar XE SV Project 8: Najbrutálnejší

Pri tomto aute dostáva pojem supersedan nový rozmer. Množstvo modifikácii na XE je až neuveriteľné. Pri karosérii nejde len o dizajnové zmeny, ale aj o odľahčené panely z hliníka a uhlíkových vlákien (napriek tomu váži 1 745 kg). Rozšírené blatníky sú neprehliadnuteľné, no najviac zaujme upravená podlaha kufra, aby lepšie fungoval difúzor. Predný splitter aj zadné krídlo sú manuálne nastaviteľné v dvoch polohách. V režime Track Project 8 pri rýchlosti 300 km/h generuje prítlak viac ako 122 kg, čo je neporovnateľne viac než ktorýkoľvek priamy konkurent.

Kabínu si môže majiteľ vybrať buď luxusnú alebo okruhovú. Teda so štyrmi alebo s dvoma sedadlami. Prvá možnosť znamená vpredu sedadlá Performance s horčíkovým rámom a špeciálne tvarované zadné sedadlá len pre dvoch, pri druhej možnosti sú na palube škrupiny z uhlíkových vlákien so štvorbodovými pásmi, vzadu je výstuž v podobe polrámu a na palube je aj hasiaci prístroj. Prístroje sú štandardne digitálne, centrálny displej má prídavné ukazovatele ako stopky či znázornenie preťaženia a štandardne má tiež technológiu Dual View, ktorá umožňuje zobrazovať rozdielny obsah vodičovi a spolujazdcovi. Ozvučenie Meridian má 380 W, ak by to niekoho v takomto aute trápilo.

To najdôležitejšie

Päťlitrový motor V8 preplňovaný mechanickým kompresorom nie je v ponuke Jaguaru neznámy, doteraz sa však nevyskytoval s výkonom 441 kW (čiže 600 koní) a s krútiacim momentom 700 Nm. Nemá len upravený softvér, ale aj nasávacie kanály a výfukové potrubie. Titánový výfuk je aktívny a končí sa štvoricou koncoviek s priemerom 89 mm.

 

Úpravami prešla aj osemstupňová automatická prevodovka, ktorá zvláda preradenia za 200 milieskúnd a vie aj extrémne zmeny ako z osmičky na dvojku. Vzadu je elektronicky riadený diferenciál chladený olejom, ktorý rozdeľuje silu na každé koleso individuálne. Nedostáva však úplne všetko, pretože Project 8 má pohon všetkých štyroch kolies.

Modifikácie zavesenia (vpredu lichobežníky, vzadu multilink) sa zamerali na tuhosť a precíznosť. Špecialitou sú silikónovo-nitridovo-keramické ložiská, aké používajú monoposty F1. Len týmto prvkom sa znížila neodpružená hmotnosť o 840 g. Športové pružiny majú nastaviteľné úchyty, čím sa dá auto znížiť o 15 mm, tlmiče sú adaptívne. Posilňovač riadenia zostal elektromechanický.

O spomalenie sa starajú uhlíkovo-keramické brzdy, predné kotúče majú priemer 400 mm a sú dvojdielne, na strmeni je šesť piestikov, vzadu je priemer 396 mm a jednopiestikový strmeň. V systéme je použitá brzdová kvapalina určená na motoršport s mimoriadne vysokým bodom varu. Jaguar tiež nasadil technológiu manažovania krútiaceho momentu pribrzďovaním vnútorného kolesa v zákrute. Na 20-palcových kovaných hliníkových diskoch sú obuté pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.

(Ne)potešili

Najvyššia rýchlosť Jaguaru Project 8 by mala prekročiť 320 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy je tiež fascinujúce. Užije si ho však len 300 šťastných, pretože viac áut sa neplánuje vyrobiť. Všetky budú zmontované ručne v nových dielňach SVO v Coventry a na prekvapenie všetky budú mať volant vľavo. Cena je nastavená od 149 995 libier, teda asi 170 000 eur.


GALÉRIA - 12 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ