Jaguar F-Type: Nový základ so štvorvalcom

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a najvyššia rýchlosť 250 km/h nie sú na nový motor v rade F-Type vôbec márne. Ešte podstatnejšie je, že dvojlitrový turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec s výkonom 221 kW (300 k) a krútiacim momentom 400 Nm je v porovnaní so šesťvalcovou verziou ľahší o 52 kilogramov.

Nový motor z radu Ingenium zaujme aj elektrohydraulickým ovládaním ventilov s jedinečnými riadiacimi algoritmami. Tým je umožnená plná variabilita ovládania zdvihu nasávacích ventilov v rozsahu 0 – 11 mm, čo optimalizuje výkon aj spotrebu v celom rozsahu otáčok. Jaguar tiež nemá škrtiacu klapku, pretože na pohyb akcelerátora reagujú priamo ventily. Motor má tiež výfukové zvody integrované do hlavy, čo prináša rýchlejšie zahriatie a lepšie chladenie výfukových plynov. Hneď za nimi je turbodúchadlo s technológiou twin-scroll pre rýchlejšie reakcie a minimálne oneskorenie. Jaguar sľubuje tiež vynikajúci zvukový prejav, v základe bude aktívny výfuk a vo výbave R-Dynamic bude aj nastaviteľný.

Nová pohonná jednotka sa kombinuje len s osemstupňovým automatom a s pohonom zadných kolies. Odľahčením nad prednou nápravou sa zmenil pomer rozloženia hmotnosti o 1 percento smerom dozadu, F-Type však stále váži 1 525 kg a viac. Jaguar však sľubuje, že naladenie podvozka prispôsobil novým pomerom a avizuje menej tuhé pružiny, komfortnejšie by mali byť aj tlmiče. Štandardom sú 18-palcové kolesá, verzia R-Dynamic má 19-palcové a priplatiť sa dajú aj 20-palcové.


GALÉRIA - 11 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ