Jaguar F-Type: Nové deriváty a telemetria v telefóne

Zásadné zmeny vzhľadu by pri F-Type neboli vítané a pre dizajnérov riskantné, pre modelový rok 2018 teda zostali pri detailoch. Menili sa iba nárazníky a žraločie žiabre, maska zostala zachovaná a Jaguaru to nemožno vyčítať, veď tento dizajn si už vybudoval svoj charakter. Ostatné úpravy sú teda skôr vnútorné, ako napríklad výmena predných svetlometov za adaptívne full-LED svetlá s režimami pre mesto, vidiek, diaľnicu a zlé počasie.

V interiéri má faceliftovaný Jaguar F-Type tenšie sedadlá s hliníkovým rámom, ktoré sú o 8 kg ľahšie ako tie predtým. Navyše majú ponúknuť aj lepší komfort, oporu tela a zabezpečiť silnejší pocit spojenia vodiča s automobilom. Možnosť posunúť ich dozadu o 50 mm viac ako doteraz ocenia vyšší vodiči, ktorí si môžu dopriať nižšiu polohu sedenia a viac miesta na nohy. Novinkou je aj infozábavný systém Touch Pro s 8-palcovou dotykovou obrazovkou, štvorjadrovým procesorom, 60 GB rýchlym úložiskom SSD a pripojením k 4G internetu pre zabezpečenie online funkcií. Nechýba audio značky Meridian, v základe s 10 reproduktormi, alebo Surround s 12 reproduktormi ako opcia.

Jaguar F-Type s novým modelovým rokom prináša systém pre záznam jazdných zážitkov, vyvinutý s spoločnosťou GoPro. Vďaka aplikácii ReRun je video z kamery doplnené o údaje o jazde, ako rýchlosť, pozícia pedála plynu, zvolený prevod, brzdnú silu či preťaženie a natočenie volantu. Podmienkou je mať v aute InControl Apps, zariadenie s iOS a jednu z podporovaných kamier GoPro. Výsledné video s údajmi zobrazenými na animovaných ukazovateľoch v obraze sa dá samozrejme stiahnuť a naložiť s ním podľa uváženia, napríklad zdieľať na sociálnej sieti, alebo analyzovať a hľadať stratené stotiny.

Aby Jaguar vedel ponúknuť pre každého čo mu je najbližšie, ponúka až 22 derivátov od puristického zadného pohonu s výkonom V6 na úrovni 250 (340 k) alebo 280 kW (380k) až po 5-litrový osemvalec s pohonom AWD a výkonom 405 kW (550 k) a 423 k2 (575 k). Vrcholom zostáva verzia SVR, medzi šesťvalcami nahradila 380 koňovú verziu označovanú písmenom „S“ po novom verzia R-Dynamic. Vrchol V6 bude predstavovať nová edícia 400 Sport s výkonom v koňoch obsiahnutým v jej názve. Od lacnejších prevedení sa líši silnejšími brzdami, výraznými žltými emblémami na karosérii a obšívaním interiéru v rovnakej farbe. Normálne je až ťažké si z toho vybrať. Ale určite by som si vybral.


GALÉRIA - 50 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ