Jaguar F-Pace: Otázka dôstojnosti

Etablované nemecké prémiové značky už majú podobné automobily dlhšie, teraz sa prebúdzajú aj iní výrobcovia a svoje SUV predstavili Bentley či Maserati, chystá sa Lamborghini aj Rolls Royce. Jaguar uviedol do predaja model F-Pace, ktorý prišiel na test najprv s naftovým dvojlitrom a teraz aj s vrcholným pohonom naftovej ponuky: šesťvalcom s objemom tri litre.

Športové gény v praktickejšom balení

Na pohľad vyzerá britské SUV naozaj majestátne a veľká maska chladiča ho jasne zaraďuje do aktuálneho dizajnu značky. Premieta sa to aj do interiéru, ktorý poskytuje štedrý priestor v každom smere aj urastenejším pasažierom, či už vpredu alebo vzadu. Na zadnej lavici to platí samozrejme iba pre dvojicu, traja cestujúci by sa už tlačili ramenami a stredné sedadlo je tvrdé a nepohodlne tvarované. Posádka sedí nielen v priestrannom, ale aj luxusne pôsobiacom interiéri s príjemnými sedadlami.

Za výborne tvarovaným volantom sa dá usadiť až prekvapivo športovo, po naštartovaní zaujme 12,3 palcový displej v prístrojovom štíte. Zvoliť možno z viacero grafických tém, zobraziť sa dá aj veľká mapa. Druhým centrom informácií je centrálna dotykové obrazovka s uhlopriečkou 10,2 palca. Má viacero domácich obrazoviek rotujúcich podobne ako na smartfóne, systém chválime za široké možnosti aj rýchlosť reakcií. Navyše klimatizácia má vlastné fyzické tlačidlá pod ním, k rýchlo potrebným funkciám sa tak dá dostať veľmi rýchlo.

Poháňaný skúsenosťami

F-Pace je síce prvým SUV tejto značky, nestavala však úplne z ničoho, s autami do terénu má koncern bohaté skúsenosti zo značky Land Rover. Napriek tomu patrí Jaguar hlavne na cestu, do terénu má iba jeden režim, rozdelenie sily na kolesá však funguje automaticky a stará so o dobrú trakciu aj na šmykľavom povrchu. S vrcholným naftovým motorom ju aj potrebuje. Trojlitrový šesťvalec s dvoma turbodúchadlami má výkon 221 kW, teda rovných 300 koní. K tomu krútiaci moment úctyhodných 700 Nm, ktoré prenáša na všetky kolesá cez osemstupňovú automatickú prevodovku. Tá radí veľmi rýchlo a dokáže v každej u nás legálnej rýchlosti držať veľmi nízke otáčky a šetriť palivo, alebo bleskovo vystreliť motor do otáčok, kde je najviac účinný. Pohonné ústrojenstvo tak dokáže takmer 1,9 tonové auto zrýchliť z miesta na 100 km/h za 6,2 sekundy a rozbehnúť ho až na 241 km/h. Aj s tak výkonným autom sa nám pritom v normálnych podmienkach darilo jazdiť za približne 8 l/100 km.

Parametre schopné konkurovať športovým autám by však nemali veľký význam bez dobre vyladeného podvozka. S balíkom Adaptive Dynamics majú tlmiče meniteľnú charakteristiku a treba potvrdiť, že v športovom režime sa môže F-Pace pustiť do naháňačky so športovými autami a ani v zákrutách nebude stratený. Podvozok funguje tým lepšie, čím rýchlejšie sa s ním ide a cítiť jeho dynamickú náturu. Aj v normálnom režime cítiť tuhosť pruženia a nerovnosti hlavne v meste nefiltruje lepšie ako konkurencia.

Ako sa na Jaguar patrí, aj F-Pace je hlavne športový, no zároveň dostatočne distingvovaný či už výbavou alebo svojím prejavom. Predovšetkým s naftovým šesťvalcom, ktorý má charakteristicky kultivovaný chod a veľa sily na to, aby poriadne zašprintoval aj bez zadýchania. Na konkurentov nemá čím výrazne stratiť, má všetky potrebné moderné prvky, výkonný a úsporný motor aj agilné jazdné vlastnosti.


GALÉRIA - 28 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ